دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

ارتش خصوصی، Craft international

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷ ب.ظ

سلام...

همونجوری که قول داده بودم، در خصوص شرکت های خصوصی نظامی مختلف، سلسه مقالاتی رو بزنم. کل مطالب رو میتونین با دنبال کردن #نظامی خصوصی دنبال کنین و پیدا کنین!

با توجه به علاقه‌ی شخصیم به نیوی سیل کریس کایل، اولین مطلبم رو در خصوص شرکتی که کریس کایل راه انداخت میذارم و بعدش با شرکت های خیلی بزرگ  معروف ادامه میدیم.

تالیا کایل، همسر کریس در سال 2009 فشارش رو خیلی بیشتر کرد و رسما به کریس گفت که یا از ارتش خارج میشه، یا بچه ها رو برمیداره میره خونه باباش!
کریس هم سریعا از ارتش خارج میشه و میاد پیش خونوادش، ولی چون نمیتونه زیاد از نظامی گری و ارتش دور بشه، میاد و یه شرکت راه اندازی میکنه در همون سال 2009 برای اموزش نیروهای نظامی و ارائه راه‌حل‌های عملیاتی...
این شرکت، Craft نام میگیره و لوگوی مربوط بهش رو خود کریس طراحی میکنه...
مشخصا، کرفت برای اموزش تکنیک های مختلف نظامی گری، اسنایپری، کار با انواع رایفل ها(اسالت رایفل یا نمی‌دونم والا تو فارسی چی باید بگم بهشون! اسلحه اصلی؟؟)، کار با انواع تپانچه و پیستول های مختلف.
خوب، کریس کایل به عنوان کشنده ترین و بهترین اسنایپر تاریخ نظامی امریکا، قطعا بهترین مربی برای اموزش اسنایپری میتونه باشه(هرچند خیلی ها مربی کریس کایل و کریس کایل هایی که صداش تو ارتش امریکا ریخته! جناب تاد رو فراموش میکنن ولی خوب به هر صورت...)
سایر دوستان کریس که از سیلز یا مرینز اومدن هم تو کارا بهش کمک میکنن و خلاصه یه شرکت تکمیل و همه فن حریف و قوی برای اموزش نیروهای مسلح هستن. از پلیس و ارتش گرفته، تا نیروهای اف‌بی‌آی و یا حتی مردم عادی و علاقمند به تیراندازی تاکتیکال و حرفه ای و صد البته اصولی! :)...

اموزش نیروهای ارتش:
چه برای یک واحد، چه برای یک نیروی تنها، چه اگر هدف اموزش های کلی قبل از اعزام به منطقه جنگی باشد و چه اگر هدف، صرفا تمرین یک توانایی بخصوص، کرفت و مربیانش اموزش های کاملا سفارشیی را تحویل نیروهای رسمی ارتش امریکا میدهند. پایگاه اموزشی کرفت که در بیابان های فینکس( بزرگ‌ترین شهر دنیا از نظر وسعت شهری، با لهجه‌ی عالی تکسان که عاشقش میشه ادم و قوانین خارق‌العاده واسه عشق اسلحه ها!) یا در مکان مورد نظر داوطلبین برگذار میشه.
دوره های اصلی به شرح زیر میباشه:

  دوره اسنایپری:

     - اسنایپری سطح یک
     - اسنایپری سطح دو
     - اسنایپر تیم لیدر
     - مربی اسنایپری

  دوره ضد تروریست:

     - ضد اسنایپر
     - تک‌تیراندازی در محیط شهری
     - اسنایپر حفاظت از مراسمات و اشخاص( این دوره، برای افرادیست که با یک اسلحه‌ی اسنایپری در بالای ساختمان ها یا اماکنی مانند ان قرار میگیرند و از بالا، به حفاظت از اشخاص یا کلیت مراسم می‌پردازند!)
     - دیدبان اسنایپر

  دوره درگیری نزدیک:

     - انتقال عملیاتی به سلاح دوم(تپانچه) و بازگشت به سلاح اصلی( رایفل) در میدان عملیات
     - دفاع شخصی(درگیری نزدیک تن‌به‌تن)
     - استفاده از کارد، تپانچه، رایفل و درگیری تن به تن مقدماتی
     - تپانچه مقدماتی
     - تپانچه عملیاتی و حرفه‌ای
     - کارباین(اصلحه اول مثل ام‌فور و کلاش و اینا) مقدماتی
     - کارباین عملیاتی و حرفه‌ای

  دوره عملیات های ویژه:

     - عملیات هوایی( تک‌تیراندازی روی هلیکوپتر، اتش پشتیبانی روی هلیکوپتر و...)
     - حفاظت مسلحانه (بادیگارد مسلح به سلاح های اتوماتیک مثل MP5 و ...)
     - نیروی بهداری واکنش سریع و کلیات پزشکی جنگ و استیبل کردن زخم های بر اثر گلوله و ...

  دوره رانندگی:
    - شامل کلیه‌ی دوره‌های مختلف رانندگی تهاجمی و غیره


اموزش نیروهای پلیس
نیروهای پلیس، توی امریکا اکشن زیادی دارن و همیشه با این مسئله شارژ میشن. البته وقتی میگیم پلیس، نباید سریعا ذهن بره روی نیروهای چاق و چله‌ی دایره های مختلف( مواد مخدر و قتل و ...) و یا افسر های گشت خیابونی!!!! منظور همون پلیس ویژه (SWAT) و سایر یگان های مختلف پلیس هستش که شاید در موردشون بعدا مطلبی زدم! ولی قول نمیدم.
اموزش های این نیروها هم تقریبا مثل همون اموزش های نیروهای ارتش هستش:
 
دوره اسنایپری:
   
این دوره شامل کلیه‌ی اموزش های مربوط به دوره‌ی ارتش میباشه و تفاوتی نداره

  دوره کالیبر های سنگین:
   
- کاربر اسنایپر های کالیبر سنگین
    - مربی اسنایپر های کالیبر سنگین

  دوره ضد تروریست:
   
- این دوره هم همون اموزش های مربوط به ضدتروریست دوره‌های ارتش رو داره همراه با اموزش های مربوط به حفاظت از مراسمات(از بالا و با استفاده از اسلحه اسنایپر) در سطح حرفه‌ای و تخصصی

  دوره درگیری نزدیک:
   
-این دوره هم، دارای اشتراکات زیادی با دوره‌های اموزشی نیروهای ارتش داره با یه سری تفاوت ها:
    - استفاده از اسلحه‌ی مخفی شده(تپانچه دوم مخفی شده) برای نیروهای امنیتی(سیکرت سرویس، CIA و...)
    - استفاده و دفاع در حملات چاقو سطح مقدماتی
    - استفاده و دفاع در حملات چاقو سطح پیشرفته
    - درگیری داخل ماشین(همراه با اموزش های درگیری و تعقیب و گریز مسلحانه برای نیروهای امنیتی)

  دوره های ویژه:
   
- این اموزش ها هم دوره‌های مربوط به اموزش نیروهای ارتش رو شامل میشه
    - دوره اکتیو شوتر( پاکسازی اتاق و رهایی گروگان و غیره) مقدماتی
    - دوره اکتیو شوتر پیشرفته

  دوره رانندگی
   
- باز هم مثل دوره های اموزشی ارتش، کلیه‌ی حالات مختلف رانندگی( تعقیب و گریز، رانندگی تهاجمی، فرار و ...)

همچنین، شرکت کرفت، دو دوره‌ی دیگه به نام های "دوره اموزشی درگیری(کامبت، ترجمه‌ی بهتری نسبت به درگیری پیدا نکردم براش!)"، و دوره‌ی اموزش افراد عادی رو هم شامل میشه که دارای دوره‌های مخصوص به خودش هستش که تفاوت های چندانی نداره و صرفا برخی دوره ها مثل کالیبر سنگین و رانندگی و غیره رو شامل نمیشه! :)....

هر کدوم از این دوره ها، مثلا دوره رانندگی یا دوره های ویژه و غیره، معمولا بین 4 روز تا 2 هفته طول میکشه و هزینه های هر دوره، تا روزی 700 دلار هم هست.
دوره ها شامل کلاس کوتاه بریفینگ به صورت تئوری، و باقی مدت زمان به صورت عملی هست و از گلوله های جنگی و سلاح های جنگی استفاده میشه. همچنین نیروها معمولا البسه و تسلیحات خودشون رو همراه میارن تا بهترین تمرین، برای اسلحه و محدودیت ها و توانایی های لباس های خودشون و تجهیزات خودشون باشه.

لوگو:
شاید لوگوی جمجمه توسط کریس کایل دلیل استفاده اش تقریبا واضح باشه!ولی اگر فکر میکنین دلیلش نماد کسایی هست که کشته، اشتباه میکنین!! توی نیوی سیل تیم 3 که کریس کایل در اون بود، همراه با دوستانش در دسته‌شون عکس این جمجمه رو روی تجهیزاتشون میکشیدن تا ترس و دلهره در دل دشمنانشون ایجاد بکنن. و البته هدف، دوستان کریس هست که در این عملیات ها کشته شدن! ولی چرا یه ستاره توی چشمش داره این مارک کرفت؟
امیدوارم فیلم کاپتان فیلیپس رو دیده باشید! فرمانده‌ای که نیروهای نیوی سیل رو میاره و عملیات رهایی گروگان رو اجرا میکنه، در دنیای واقعی شخصی به اسم رایان جابز که از دوستان صمیمی کریس کایله، این عملیات رو رهبری کرد و در همون سال بنا به دلایلی، ترکش به چشم راستش می‌خوره و اون چشم کور میشه(رایان جابز، بعدا سر عمل همون چشم می‌میره زیر عمل!). اون ستاره‌ی گنده توی چشم کرفت، به خاطر دوستی بین جابز و کایل توسط کایل توی لوگوی شرکتش قرار گرفته.

پ‌ن۱: اگر از طریق انجمن های مختلف دارید این مطلب رو می‌بینید، در ادامه مطلب گالری عکسی از دوره‌های برگذار شده توسط کرفت رو خواهید دید.
پ‌م۲: در ادامه، اگر وقتش بود، در خصوص خود اینستراکتور ها هم مطلب میزنم. در صورتی که این کار رو بکنم، میتونین تگ #کانترکتور رو دنبال بکنین براش! فعلا که چنین مطلبی با چنین تگی نیست تا بعد.

مطلب رو توی ارتشی| میلیتاری بخونین.
  • چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷ ب.ظ
  • Senaps

نظرات  (۱)

  • سهیل حیدری
  • این مرد تیکه کریس رایل که این قدر ازش تعریف میکنی میدونی بچه نوزاد زده که فقد رکوردش بر بالا این نامرد
    پاسخ:
    کدوم منبع گفته که بچه میزده؟؟ بچه‌ی نوزاد توی فلوجه و رمادی تخلیه شده از شهروند عالی چیکار میکرده؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی