دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

پروژه، سایت هوشمند اخبار سوریه با پایتون

شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ق.ظ

سلام...

همونجور که احتمالا میدونید، من در حال یادگیری کار با لینوکس و برنامه نویسی پایتون هستم. بنابراین برای خودم یه پروژه طراحی کردم.

این پروژه، شامل تلاش برای اسکریپ مطالب یک سایت، بررسی اونها و دسته بندی و گروه‌بندی اونها و نهایتا قرار دادنشون در یک وبسایت جدا هستم. این سیستم قراره به صورت اتوماتیک سایت رو اسکریپ کنه، مطالب رو بیرون بکشه و در یک دیتابیس ذخیره بکنه، مطالب رو بررسی بکنه( سمنتیک و سنتیمنت انالیسس) و دسته بندی بکنه و در دیتابیس دیگه‌ای ذخیره بکنه. بعد همهٔ مطالب رو روی یک وب‌سایت ساخته شده با فلسک پیاده کنه.

نکته جالب‌تر برای این داستان، این هست که من تلاش میکنم در کنارش تکنولوژی های مختلف رو هم یاد بگیرم. #لینوکس، #گیت‌هاب، #ایمکس، کار با #دیتابیس، #فلسک، #اسکریپ _سایت، #هوش‌ـمصنوعی(موضوع مورد علاقه‌ام) بخشی از چیزهایی هست که من قراره یاد بگیرم. اما مهم‌ترین چیزی که یاد خواهم گرفت، #زبان_انگلیسی هستش. من توی این ویدیو ها به زبان انگلیسی صحبت میکنم! بنابراین در طول زمان، زبان تخصصیم (مکالمه) بهبود پیدا میکنه.

نکته: این ویدیو ها به صورت آموزشی نیست. بلکه #برنامه_نویسی‌ـزنده هست که در اون، قرار نیست من چیزی به کسی یاد بدم بلکه خودم تمرین میکنم! یه جور تمرین برنامه نویسی و ثبت لحظاتش هست. شاید اگر بعدا برنامه نویس خوبی شدم، این ویدیو های برنامه نویسی زنده‌ام بمونه و به عنوان رفرنس برا دیگران استفاده بشه!

 

 همونطور که گفتم، این پروژه با استفاده گیت هاب سورسش کنترل میشه که میتونید از اینجا به سورس دسترسی داشته باشید.

خوب، دسته بندی ویدیو ها به این صورت زیر هستش:

 

- ویدیوی اول، معرفی پروژه و تکنولوژی ها و نیازمندی ها  یوتوب| اپارات| تخته‌سفید

- ویدیوی دوم، برنامه نویسی سیستم کرالر(اسکریپر)، اپلود در گیت‌هاب یوتوب| اپارات| تخته‌سفید

-ویدیوی حل مشکل، حل برخی مسائل و مشکلات در ویدیوی اول یوتوب| اپارات| تخته‌سفید

- ویدیو سوم، برنامه نویسی سیستم شناسایی پست‌ها و ذخیره در دیتابیس (هنوز انجام نشده)

- دسته بندی و گروه‌بندی مطالب ذخیره شده در دیتابیس( هنوز انجام نشده)

- ساخت سیستم وب‌سایت با استفاده از فلسک(هنوز انجام نشده)

- اپلود سیستم در اینترنت و دسترسی عمومی برای تست و استفاده(هنوز انجام نشده )

 

سورس پروژه در گیت‌هاب

لیست پخش پروژه در اپارات| یوتوب

مطلب در وبلاگم به زبان انگلیسی

  • شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ق.ظ
  • Senaps

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی