دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

سلام

پهپاد ها و سامانه‌های نظارتی حقیقتا جریان و نتیجه‌ جنگ‌ها رو دارند تغییر میدهند. هزینه‌ بسیار پایین، بدون خطر از دست رفتن پرسنل، دید مستقیم و زنده بر صحنه نبرد فقط بخشی از مزایای انهاست.

من در مورد سازمان رزم و نیروهای مسلح کشور خودمون و مشخصا تاریخچه انها اطلاع چندانی ندارم، با این حال به یاد دارم که در تلویزیون مستندی پخش شد که یکی از عوامل نیروی پهپادی سپاه، ادعا میکرد که در جریان جنگ هشت ساله با عراق، اونها از کش لباس زیر برای به پرواز در اوردن پهپاد‌ها (بخشی از مکانیزم) استفاده میکردند. البته من اسم اون مستند رو برای رفرنس دادن به خاطر ندارم.

بر خلاف چیزی که شاید به نظر برسه، امروز نمی‌خوام در مورد پهپاد‌های ایران یا چیزی شبیه به اون حرف بزنم. من نه از نیروی هوایی سر در می‌اورم، نه دریایی و نه موشکی و نه زمینی! تنها چیزی که در مباحث نظامی من از ان سر در می‌اورم، خود عملیات است. نحوه اجرای ان، افراد حاضر در عملیات، تکنیک‌های انها و تکنیک‌های استفاده از تسلیحات. من حتی در شناسایی خیلی از تسلیحات نیروهای پیاده هم عاجز هستم ولی خوب، تکنیک‌های مورد استفاده را به خوبی می‌فهمم.

می‌خواهم، دو کلیپ از عملیات نیروهای مقاومت بر علیه تروریست‌ها در حلب در منطقه‌ای با بافت نسبتا یکسان با فاصله حدود ۵-۶ ماه یا شاید بیشتر/کمتر رو مورد بررسی قرار بدهم و ببینم چه چیزهایی از اون زمان تا به امروز تغییر کرده و ایا ما درس گرفتیم از اشتباهات و نقاط قوتمون یا نه.

سلام...

تاجایی که یادم میاد، هر سال عید حسرت عید سال قبل و سالهای قبل رو خوردم!!

الان که فکر میکنم، لااقل از سال ۹۰ به اینور، هیچ عیدی نبوده که من خوشحال باشم!! همش ایام عید کسل کننده و دارای اعصاب خوردی شدید بوده :(

خداوکیلی این عید و عید دیدنی و این مزخرفات خیلی مزخرفه!!‌یه روز جشن سال نو داریم، همونو جشن بگیر با خونواده و خبر مرگت ۳-۴ روز مسافرت یا تعطیلی و بعدش دیگه تمومش کن دیگه... چه خبرته؟