دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

سلام....

بعد از مدت تقریبا زیادی، حسش پیدا شد تا یه مطلب دیگه از سری پرطرفدار مبارزین جنگ‌های خاورمیانه رو بذارم!

این مجموعه پست‌ها، به شخصیت های مهم و تاثیر گذار در جنگ‌های منطقه می‌پردازه و معرفی اونها رو به عهده داره... قطعا این معرفی ها بهترین بیوگرافی از این اشخاص نیستن، ولی قطعا اونقدر که بفهمیم کی هستن و چیکار کردن کافیه...

البته این پست، قدری تفاوت داره با بقیه و دلیلش هم اینه که کسی که میخوایم معرفیش بکنیم مرده! ولی خوب اهمیتش به قدری بود که نمی‌شد توی این مجموعه پست‌ها نباشه اسمش...

بدون هیچ حرف اضافیی میریم سراغ اصل مطلب توی ادامه‌ی مطلب! :)

هروقت از جنگ توی خاورمیانه صحبت بکنیم، قطعا باید بعد از اسم حزب‌الله کلامون رو برداریم، گروهی مثل پ‌ک‌ک هم اعتبار خاص خودش رو داره... اما این وسط، شاید چچن ها توی ایران ناشناخته ترین باشن، با این حال، جنگ در سوریه کاملا چچن ها و این جماعت روس زبان رو به شدت سر زبون ها انداخت... خشونت، فرماندهی و مدیریت عالیشون در میدان جنگ واقعا عالیه و نمیشه ازش گذشت...
چچن هایی که به سوریه اومدن، دو تا راه بیشتر نداشتن. یا باید گروه خودشون رو تشکیل میدادن، یا باید عضو گروه‌های بزرگ‌تر مثل داعش و النصره میشدن...
اما خوب، قطعا برای کسی که سالهای سال اموزش نظامی دیده و تو کار خودش کاملا متخصصه، خیلی سخته که بره زیر نظر دیگران، برای همین، معروف ترین ها و کله‌گنده ترین چچن ها گروه‌های خودشون رو تشکیل دادن و فوق‌العاده قوی هم عمل کردن...
در این میان، ابو عمر شیشانی که گروه مهاجرین و انصار رو تشکیل داد( و چه خون‌هایی که نریخت و چه ضربات سنگینی که وارد نکرد:( )، و مسلم ابو‌ولید شیشانی، فرمانده‌ی جنود‌الشام دوتا از معروف ترین ها هستن.
وقتی این دو نفر به سوریه اومدن، یه بابای دیگه‌ای هم همراهشون بود به اسم سیف‌الله مکلیوف که توی مطالب مربوط به دوتای قبلی در موردش گفته بودم. حالا فرصتش شده که خود سیف‌الله رو هم معرفی کنیم... داستان این سه چچن یا به قول رفقای عربمون شیشانی، خیلی جالب تر و باحال تر از اون بود که توی یه مطلب نوشته بشه و خوشحالم که سه مطلب به خودشون اختصاص دادن این سه تا.
البته دو تفاوت بین این سه نفر هست، و یکیش اینه که عمر و مسلم، هر دو فرمانده بودن در حالی که سیف‌الله در ابتدا سخنگوی گروه عمر شیشانی بود، اما خوب بعدا تصمیمش بر این شد که گروه خودش رو تشکیل بده به اسم الخلیفه‌السلامیه...
دومین تفاوت بین این سه نفر، در ماضی بودن تمام افعال مربوط به سیف‌الله هستش! چرا که ایشون به پاس تمام زحماتش، سریعا درجات رو گرفت و الان در کنار یزید و رفقا در قعر جهنم اتیش بازی میکنه! :)


سیف الله در راست و عمر دومین از راست

در این تصویر اولیه، عمر شیشانی و سیف‌الله رو در کنار هم می‌بینیم. بعد از حرکت انفجاری داعش در تصرف مناطق مختلف و تشکیل به قول خودش حکومت اسلامی،  عمر تصمیم بر این گرفت که گروه مهاجرین و الانصار رو با داعش ادغام کنه. این حرکت به مزاج سیف‌الله خوش نیومد و باعث جدایی این دو از یکدیگر شد.
عمر مهاجرین والانصار رو در مارس ۲۰۱۳ تشکیل داد و در اگوست همون سال با داعش ادغام کرد.
سیف‌الله پس از این تحولات، با حدودا ۴۰ نفر گروه الخلافه الاسلامیه رو تشکیل داد. شاید جالب باشه که بدونید سیف‌الله برای ایجاد محبوبیت اولیه، به بازدید مدارس منطقه می‌پرداخت و حتی به سیستم اموزشی حلب ۱ملیون پوند سوریه(۷۰۰۰ دلار!) کمک مالی کرد و وعده‌ی چاپ کتاب و محتوی‌ درسی برای بچه ها و اموزش نیروهای علاقمند به مبارزه علیه بشار اسد رو داد. سیف الله نهایتا موفق به تشکیل دو کمپ اموزش نیروهای مبارز هم شد.

همراهان معروف سیف الله شیشانی:
دوستان و همراهان نزدیک شیشانی، برخلاف دیگر داغستانی‌ها(چچن ها)، چهره‌هایشان را در عکس‌ها نمی‌پوشانند و بدون اعبا حضور خود در سوریه را نشان می‌دهد و از خود، عکس و فیلم و اطلاعات می‌دهند.
در این میان، یکی از انها ابو اسلام، با پسرش ابو عدنان (هردو لقب شیشانی را دارند) و  ابو مسافر با همسرش حنا و دخترانش به سوریه امده‌اند.
 اطلاعاتی که در ادامه اومده، توسط یک موسسه‌ی تحقیقاتی در خصوص این افراد و بر اساس اطلاعاتی که در یک شبکه‌ی اجتماعی روس زبان منتشر کرده‌اند در اینترنت معرفی شده است.

  - ابواسلام شیشانی و پسرش ابوعدنان شیشانی:

ابواسلام ۴۷ ساله‌است و در زمان تهیه‌ی گزارش(توسط سایت منبع) در دمشق بوده است.

اکانت ابواسلام در شبکه‌ی اجتماعی همکلاسی


در این تصویر، ابواسلام در سمت راست و سیف‌الله در وسط تصویر دیده میشود.( شخص سمت چپ سیف‌الله هدف بعدیم برا مطلب هستش!!! خیلی خیلی هم معروفه میشناسیدش حتمی!)



این تصویر، ابواسلام در سمت چپ(ایستاده) و سیف‌الاسلام ایستاده در سمت راست قابل شناسایی هستند. همانند تصویر قبلی، ابومحمد الامریکی نیز قابل تشخیص است که قول یه تاپیک اختصاصی رو براش دادم بهتون!



ابوعدنان، پسر ابوالسلام هم اکانت همکلاسی داره و اتفاقا فعال هم هست. ۲۳ ساله و همراه همسرش به سوریه اومده.



اکانت همکلاسی برای همسر ابوعدنان شیشانی در سوریه.



و یه تصویر خمار از سیف‌الله و ابوعدنان... حالا من نمی‌دونم جلسه‌ی تخصصی و این مدل بغل کردن همدیگه برای چی بوده و مسئول فکر شما هم در این خصوص نیستم! :)



تصویر دیگه‌ای مربوط به اکتبر ۲۰۱۳ که در وسط تصویر، ابوعدنان شیشانی و سیف الله شیشانی مشاهده میشند.

 - ابواناس شیشانی:
ابواناس که طبق اکانتش در همکلاسی، ۲۵ ساله‌است و در زمان تهیه‌ی گزارش(توسط سایت منبع) در کفر حمرا، حلب بوده است. او مدیر صفحه‌ای در سایت همکلاسیست به نام  "اوزودو شام" است که تصاویر مربوط به عملیات‌های خلافه‌الاسلامیه را در ان منتشر میکرد.


ابواناس در سمت چپ و سیف الله شیشانی در سمت راست تصویر دیده میشود.




  - سیف السلام:
اگر کمی حواسمون نباشه، ممکنه همه چیز رو با همه چی قاطی‌بکنیم!! مثلا سیف‌الله شیشانی رو با سیف‌السلام شیشانی قاطی بکنیم! :)
به هر صورت، دوست عزیزمون سیف‌السلام شیشانی هم یکی از تروریست های بنام در سوریه هستش که در گروه سیف‌الله بوده.
او در مدرسه‌ی نظامی گرکسی کادت( از اسامی در زبان‌های دیگه متنفرم! :) "Gorskii Cadet Corps" ) علوم نظامی رو یاد گرفته. اهل کشور انگوشتا(شمال قفقاز) هستش و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ به عنوان نظامی رسمی، اموزش می‌دیده و حالا به تروریست ها در سوریه پیوسته!



تصویر یادگاری سیف‌الاسلام و سیف‌الله شیشانی  در چادر های اهدایی امریکایی!



هسته‌ی اولیه‌ی نیروهای سیف‌الله شیشانی! خودش در وسط تصویر و دومین نفر ایستاده از چپ، سیف‌الاسلام شیشانی هستش


اکانت سیف‌الاسلام شیشانی در سایت شبکه‌ی اجتماعی همکلاسی با نام اوزودو شام...

 - مسافر:
قبلا مسلم شیشانی و حالا مسافر شیشانی، از اون دست چچنی هاییه که از قبل با سیف‌الله شیشانی بوده. تصویر پایین این دو رو خیلی قبل از اینکه به سوریه بیان در کنار هم نشون میده که احتمالا در چچن یا جایی در همون منطقه هستش.
بر اساس اکانتش در سایت همکلاسی ۲۴ سالشه و در حلب هستش( در زمان تهیه‌ی گزارش توسط سایت منبع).


در این تصویر، مسافر دومین نفر از چپ و سیف‌الله سومین نفر از سمت چپ در کنار هم قرار گرفتن.

مسافر همراه همسر حنیفه و دو دخترش به سوریه اومده...


اکانت مسافر در سایت همکلاسی


اکانت حنیفه(همسر مسافر) در سایت همکلاسی!
این تی‌شرت های گنده که روش نوشته من مسلمانم هم نشون میده ابجیمون کلا از قبل جهادی تشریف داشتن!! کسی چه میدونه شاید مثل دوشیزه عمشه فواعره با مسافر ازدواج کرده باشه!


دخترای مسافر و حنیفه


عمور مسافر خودش با قیافه‌ی جهادی!:)
دیدن تصاویر قبل/بعد جهادی شدن این افراد، خیلی جالبه! قبل از جهادی شدن خوشتیپ و خوش‌قیافن و به یکباره کلی ریش میذارن که نمیدونم هدفش چیه! شاید شناسایی نشدن برای اینجور اشخاصی که اطلاعات حتی همسر و بچه‌هاشون رو هم شیر میکنن کمی دور از ذهن باشه! وقت نکردن هم حرف دیگه‌ای هستش!!


مسافر در سمت راست و سیف‌الله در وسط


با توجه به اینکه عکس از اکانت حنیفه برداشت شده، شاید بشه گفت حنیفه و سیف‌الله در کنار هم! :)


شروعی بر پایان :

همونجور که گفته شد، با ورود چچن ها به سوریه، اونها به دلیل تجارب بسیار گسترده در ارتش روسیه و علیه ارتش روسیه، بعضا حضور در جنگ های افغانستان و موارد مختلف، توانایی های بسیار بالای رزمی از خود نشان میدادند.
تشکیل گردانها یا جبهه‌ی مهاجرین والانصار، وحشتناک ترین اتفاقی بود که افتاد، اما خوشبختانه  بحث های عمر شیشانی و سیف الله شیشانی، باعث جدایی انها شد، سیف‌الله که وضع رو نمی‌تونست تحمل بکنه و دوست داشت جماعت مهاجرین جدای از داعش و النصره باشه، از گروه جدا شد و در کنار مسلم شیشانی قرار گرفت.
عمر شیشانی هم بین فرماندهی یه گردان نظامی و فرماندهی کل نیروهای داعش در سوریه، انتخاب عاقلانه رو انجام داد و جماعت مهاجرین و الانصار رو به  صلاحدین شیشانی سپرد و کار دفتری در خدمت داعش و به عنوان فرمانده‌ی کل نیروهای رزمی داعش در سوریه( شمال شرق سوریه مشخصا) رو انتخاب کرد.


مسلم شیشانی، همونطور که قبلا هم در موردش توضیح داده بودم، از اون کارکشته های جنگیه و چیزی از روابط عمومی و این صحبتا حالیش نبود! بنابراین شب میخوابید، صبح یه جبهه‌ رو انتخاب میکرد، عصر بهش حمله میکرد و میگرفتش! :)
این کار هم با روحیات سیف‌الله شیشانی که جنگ در افغانستان به عنوان یه جهادی رو تجربه کرده بود جور در نمی‌اومد، همچنین او بیشتر دوست داشت عملیات های پر سرو صدا بر علیه حکومت رو به عهده بگیره در شهری مثل حلب، تا اینکه در کنار مسلم در لاذقیه باشه و به کار پاکسازی هر جنبنده‌ای که مخالف مسلمه بپردازه!
بنابراین یکبار دیگه شکاف بزرگی در دل چچنی ها در سوریه ایجاد کرد و به حلب رفت و در کنار القائده قرار گرفت.
این همون شروعی بر پایان بود، چرا که سه امیر بزرگ سابق و حالا چهار امیر بزرگ چچنی رو در مقابل هم قرار میداد و نیروهای متمرکز و به شدت قدرتمند چچن در سوریه رو تضعیف کرده بود.

با اینکه سیف‌الله از نظر نظامی نسبت به عمر، صلاح‌الدین و مسلم شیشانی افتخارات(خونریزی) کمتری در سوابقش داره، اما به دلیل فعالیت های اجتماعی زیادش و کمک های زیادی که به مردم حلب میکرد و پول زیادی که خرج میکرد، به شدت بین جهادی های سوریه معروف شد.
و این خودش باعث شد تا مثل اهن‌ربا نخبه‌های نظامی رو به خودش جذب بکنه...
برای مثال، ابورفیق تاتارستانی:| که گفته میشه در اطلاعات ارتش روسیه مربی اسنایپری بوده، به گروه سیف‌الله اومد وبه شغل شریف معلمی اسنایپر ها در حلب مشغول شد...

ابورفیق المخدم تاتارستانی، مربی اسنایپر های حلب در وسط تصویر

سیف الله، عاشق این بود که برای خودش عملیات بزرگی هم به هم بزنه، بنابراین در عملیات با النصره، به عنوان پرچم‌دار حمله به زندان مرکزی حلب عمل کرد با گروهش...
البته بر خلاف سایر چچنی های رفیقش، هیچوقت عمرش قد نداد تا سقوط اون زندان رو ببینه...
شخصی که یکسال و نیم بعدش، یه گردان به اسمش تشکیل شده و با یادش می‌جنگن و طرفداران جهادی ها از سراسر دنیا براش شعر میگن و پوستر درست میکنن، خیلی راحت و در اثر یه انفجار خمپاره‌ای در کثری از ثانیه به زمین افتاد و مرد و تموم شد...
فیلم کشته شدن سیف‌الله شیشانی!(تماشا| دانلود)

شروعی دیگر:
نترسید باو! چه خبره؟ مگه دارید رمان می‌خونید که فکر کردید طرف از قبر بیرون اومده و یه گروه جدید راه انداخته؟؟

توی اسلام ما معتقدیم که این دنیا یه دنیای موقتیه و اصل کار اون وره! :) خوب این مسئله واسه دشمنانمون هم هست... همونجوری که گفتم، برخلاف سایر چچنی ها که به بریدن سر ملت و اتیش زدن و این صحبت ها مشغولن، این داداشمون بیشتر کار فرهنگی میکرد و خودش رو خیلی خوب به مردم حلب نشون داد. این مسئله باعث شد که ادم خوبی به نظر برسه و مثلا یه گردان نظامی به نام جماعت سیف‌الله شیشانی تشکیل بشه( به جای گروه از هم پاشیدش!) و کارها رو به پیش ببره...
البته متاسفانه گروه جدید، باعث ایجاد صلح و دوستی البته نه لزوما همکاری! بین چچن ها شد...



تصویر بالا، نیروهای جماعت سیف‌الله شیشانی رو در کنار نیروهای مهاجرین و الانصار نشون میده... البته همه چچن هستن ولی گفتم که! مدتی با هم دشمن بودن و حالا دوباره دوست شدن.

وضعیت جماعت سیف‌الله شیشانی؟ خوب این گروه همچنان عضوی از النصره و فعال در حلب هستش! با این حال تسلیحات و پول و مخارج خودش رو خودش تامین میکنه و همچنان در کنار کار نظامی، کار فرهنگی و غیره هم میکنه که اسم سیف‌الله رو زنده نگه داشته باشه! :)
فرمانده‌ یا امیر سابق گروه، محمد الخراسانی :| رو بنا به دلایلی با مبلغ سابق گروه، ابو عبیده المازنی:| (ازبک) عوض کرده...



این روزها متاسفانه به نظر میرسه که ازبک ها هم مثل چچنی ها توی سوریه دارن رمپیج میکنن و میرن جلو و کسی هم جلودارشون نیست! شاید این دو گروه ازبک و چچن رو از سوریه حذف کنیم، شاهد حداقل ۸۰٪ کاهش در سطح خشونت باشیم!! دیگه سربریدن و پایین انداختن ملت براشون عادی شده و سوزوندن و این صحبتا رو دارن معمول میکنن که چندین مورد سوزوندن زنده‌ی ملت ازشون دیده شده متاسفانه و دارن در بالابردن سطح خشونت مسابقه میذارن این دو گروه که اتفاقا خیلی بد هم می‌جنگن...
بدی دیگه‌ی این دو گروه یا قومیت در سوریه اینه که کلا برمیدارن زن و بچه رو هم میارن :( یعنی خودش رو بزنی، یه زن با ۶-۷ تا بچه جاش هست که بزرگ میشن بدون پدر و وحشی تر از پدرشون میشن! پدر هم بالاسرشون باشه که دیگه بدتر! هم حرفه‌ای تر و هم خشن تر میشن.... کلا این دو قوم ازبک و چچن بلایی خانمان سوز بودن که امیدوارم سر هیچ قوم دیگه‌ای نیان اینا :(((

این مطلب، از سری مطالب من تحت عنوان #مبارزین جنگ‌های خاورمیانه بود. در این سری مطالب، سعی کردم که در خصوص افراد معروف و یا تاثیر گذار جنگ‌های منطقه در این سالها رو معرفی کنم...کم هم نیستن. اگر مطالب قبلی این سری رو نخوندید، و یا مثلا دوست دارید بدونید #عمر شیشانی کیه یا #مسلم ابوولید شیشانی کیه، خوب من اینا رو قبلا معرفی کردم! رو اسمشون کلیک کنید.
همچنین با دنبال کردن تگ‌های #نظامی و یا #سوریه، میتونید سایر مطالب من در همین دسته‌بندی رو هم بخونید.!


منابع:
- رفقای سیف‌الله : موسسه‌ی تحقیقات رسانه ای خاور میانه.
- دایره‌المعارف چچن‌ها در سوریه
- اطلاعات شخصی
  • جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳ ق.ظ
  • Senaps

نظرات  (۲)

من خودم اونجا میجنگم البته منظورم عراقه ولی انصافا با نیروهای مستقر تو سوریه تومن به تومن فرق دارن ولی ممنون بابت اطلاعات خوبت اولین راه پیروزی تو جنگ شناخت دشمنه وقتی بشناسیش به نقاط ضعف وقوتش پی میبری که لازمه هر جنگیه بازهم ممنون خیلی زحمت برده به جیم بی آپارات سر بزن خوشحال میشم
ببین سالار مقالت عالی بود اصن برا من سر در آووردن از کار این چچنیا و ازبکا شده تمومه کار و زندگیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی