دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

مبارزین جنگ‌های خاورمیانه، مسلم ابو ولید شیشانی

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۷ ب.ظ


به جرات میشه گفت که یکی از دلایل اصلی قدرت تروریست ها در سوریه، حضور تروریست های چچن در سطحوح فرماندهی نیروهای اونهاست. چچن ها اکثرا اموزش های کلاسیک نظامی در ارتش های کشورهای اروپای شرقی و اعضای شوروی سابق دیدن و همچنان اکثرا تجارب طولانی مدت در جنگ با ارتش روسیه در داغستان و مناطق مختلف دارن و این باعث شده تا هنرهای زنده موندن در مقابل ارتش های شرقی رو خوب بلد باشن و البته تمامی این مسائل، نظامی های کارکشته‌ای از اونها ساخته...

یکی دیگه از این چچن های خطرناک، مسلم شیشانی هست که البته من شخصا به دلیل قیافه‌ی بدش ازش خوشم میاد! و باعث شده که دومین تاپیک سری مبارزین جنگ های خاور میانه بهش اختصاص داشته باشه!




مسلم که احتمالا اسم اصلی‌اش مسلم مارگوشویلی است، از سال ۲۰۱۲ به سوریه امد. شاید اصلی ترین تفاوت مسلم با سایر چچن ها، تلاشش برای جدا ماندن از سایر گروه های مبارز چچنی باشد. مسلم بیشتر سعی کرده که با گروه های جهادی اسلامی همکاری داشته باشد تا سایر گروه های چچنی حاضر در سوریه و البته صرفا فرماندهی گردانها (یا شاید کلمه‌ی نیروهای تحت فرمان بهتر باشه) خودش رو به عهده داشته.
مسلم مورد علاقه‌ی گروه های رسانه‌ای -جهادی المانی زبان بوده و همیشه مورد حمایت و ستایش این گروه ها بوده. یکی از این گروه‌ها به اسم مدیا مجاهدین (رسانه‌ی مجاهدین) سایتی هم برای او درست کردن که البته الان غیر فعال شده و همچنین صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک و تویتر.
بنابراین به جرات میشه گفت که بین نیروهای طرفدار مجاهد ها، مسلم شخصیت محبوبی داره مخصوصا از وقتی که به داعش و عمر شیشانی ملحق نشد.


تصویر تهیه شده توسط گروه‌های جهاد رسانه‌ای المانی

مسلم در ویدیویی نسبتا مفصل، بیوگرافیی از خود ارائه کرده که من قسمت هایی ازش رو میذارم و شما میتونید برای مباحث بیشتر، ویدیو رو تماشا بفرمایید( اینجا)

بر اساس این ویدیو،  مسلم در پدافند هوایی مغولستان خدمت کرده، بعد از از هم پاشیدگی شوروی و تجزیه‌ی ان، او به چچن برگشت. در سال ۱۹۹۵ به گروه جهادی الخطائب که از نیروهای خارجی عمدتا عرب تشکیل شده بود پیوست. بر اساس ویدیو، او با فرماندهان متعدد عرب به جهاد پرداخته که از جمله‌ی انها ابوجعفر و ابو الولید( جانشین ابو الخطاب) را میتوان نام برد.

سپس به درجه‌ی فرماندهی رسید و در سال ۲۰۰۲ توسط ولید به منطقه‌ی در کنار رود سانژا (sunzha river) فرستاده شد تا گروهی جدید ایجاد کند. پس از یکسال پ در سال ۲۰۰۳، توسط نیروهای ارتش روسیه دستگیر شد و به مدت دو سال و نیم در زندان بود.

بعد از ازادی، در سال ۲۰۰۸ برای مداوا و بهبود وضعیت خود، به گرجستان رفت و سپس یک گروه جدید جهادی در داغستان به راه انداخت.




در سال ۲۰۱۲ هم که عرض شد به سوریه امد تا به تروریست ها کمک کند.

جبهه‌ی لاذقیه
مسلم شیشانی را بیشتر به دلیل شرکت گروهش در عملیات های مختلف لاذقیه می‌شناسند. جایی که اونها تونستن در سلسله‌ عملیات هایی، ارتفاعات لاذقیه را به تصرف خود در بیاورند.

در اکتبر ۲۰۱۳، مسلم با کمک صیف اله شیشانی و ابو موسی یک گروه جدید را تشکیل داد. این حرکت، بزرگ‌ترین جدایی در بین گروه های چچنی مبارز در سوریه بود. صیف اله از فرماندهی بزرگ‌ترین گروه مبارزین منطقه ی قفقاز ( جیش مهاجرین والانصار) توسط عمر شیشانی کنار گذشته بود که باعث شد صیف اله این گروه جدید را با کمک مسلم راه‌اندازی کند.


صیف‌اله، مسلم و موسی













مطالب و تصاویر، گرد اوری شده از سایت چچن‌سوریه
مطالعه‌ی بیشتر در میلیتاری

  • چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۷ ب.ظ
  • Senaps

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی