دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

اموزش ساخت وب‌اپلیکیشن با فلسک قسمت ۸ و ۹

جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ب.ظ

سلام

بعد از مدتها، فرصت شد تا دو ویدیوی اموزشی جدید براتون رکورد بگیرم!

توی این ویدیوها، میخوام در مورد اپلیکیشن فکتوری و بلوپرینت ها صحبت بکنم، اپلیکیشنی که تا حالا ساخته شده رو ریفکتور میکنیم و با امید و ارزوی زیاد، میبریمش جلو ساختارش رو...

در این ویدیوها، که بعد از مدتها پر کردم، میخوایم با اکستنشن‌های فلسک بریم جلو و کار بکنیم تا ببینیم چی میشه داستانمون بالاخره...همچنین برای دیدن مطالب قبلی من در خصوص #فلسک، میتونید روی همین تگ کلیک کنید.

 

ویدیوی اول، در مورد اپلیکیشن فکتوری هستش...

اپلیکیشن فکتوری، یه فایل ساده هستش که در اون اپلیکیشن فلسک رو درست میکنیم و میتونیم کانفیگ های مختلف رو بهش پاس بدیم. فکتوری به ما اجازه میده راحت‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن رو تست کنیم، به محیط پروداکشن بفرستیم و توی دولوپمنت راحت‌تر با اون کار کنیم.

ادر این ویدیو، ساخت اولیهٔ یک فایل کانفیگ همراه با اپلیکیشن فکتوری رو تمرین میکنیم و همچنین مدل جدیدی برای اجرای اپلیکیشن فلسک رو بررسی میکنیم. دلیل این مدل جدید چیه؟ سادست! تا بتونیم به سادگی از کامند‌لاین فلسک استفاده بکنیم. در ویدیو های بعدی، فایلی به نام manage میسازیم و ازش برای اجرای یه سری دستورات در کامند لاین استفاده میکنیم.

یوتوب| اپارات| تخته‌سفید

 

ویدیوی دوم، در مورد بلوپرینت‌ها در فلسک هستش...

اپلیکیشن های بزرگ، برای راحت‌تر مینتین شدن باید به صورت واحد‌های جدا دیده بشن تا دستکاری در هر ماژول، به بقیه اسیب نزنه و همچنین گاهی میشه اینجوری هم بهش نگاه کرد که خیلی ساده، میشه بلوپرینت‌ها رو کپی کرد و توی پروژه های دیگه ازشون استفاده کرد!

در این ویدیو دو بلوپرینت main و auth رو میسازیم و از اونها برای مدیریت وضعیت کاربران و سایر صفحات سایت استفاده میکنیم. تمپلیت‌های پروژه رو اصلاح میکنیم تا با ساختار جدید کار بکنن.

یوتوب| اپارات| تخته‌سفید

 

گروه تلگرامی فلسک

  • جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ب.ظ
  • Senaps

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی