دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

من و سینما زمستان ۹۶

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲ ب.ظ

 

خوب، خیلی وقته که از فیلم و سینما چیزی ننوشتم! :) فیلم‌های چندان زیادی هم ندیدم ولی خوب، تصمیم گرفتم که دوتا فیلم خوب و باحال رو معرفی کنم براتون.

 

من زیاد فیلم می‌بینم، ولی اکثر فیلم‌ها رو برای بار دوم-سوم می‌بینم! چون زیاد فیلمای جدید نظرم رو جلب نمی‌کنن. با این حال به این معنی نیست که فیلم‌های قدیمیی که می‌بینم، خیلی خوب هستن یا هرچیز دیگه...

یه راست بریم سراغ دوتا فیلمی که امروز دیدم و تصمیم گرفتم حتما راجع‌بهشون بنویسم چون فوق‌العاده عالی بودن انصافا...

Wind River(2017)

 

تاثیر گذار ترین فیلمی که امسال دیدم، از بین فیلم‌هایی که من دیدم قائدتا نه فیلم‌هایی که ریلیز شده، قطعا و مشخصا Wind River محصول ۲۰۱۷ بودش.

بعد از دانلود برای نپریدن الکی حجم دانلود شبانه اینترنتم!(اره! من از اونام که مفت فیلم دانلود میکنم، ندیده پاک میکنم که حجم الکی نره!) مثل همیشه قبل از شیفت‌دلیت کردن فیلم چند صحنه کوچیکش رو دیدم و همون‌لحظه تصمیم گرفتم کپی کنم برای دیدن در اینده! :) امروز این اینده بود چون واقعا نتونستم نبینمش!

داستان فیلم، به صورت کلی در مورد پیگیری ها برای قتل یه دختر سرخ‌پوست هستش و داستان تا اخرین لحظاتش شما رو میکشه، و در اخر با پتک می‌کوبه تو صورتتون!!

برای من، مهم‌ترین چیز طبیعت بود، برف و کوه... تا چشم کار میکنه برف و کوه و جنگل... شهر کوچیک، پیکاپ و همیشه کاپشن به تن! :) من عاشق طبیعت یوتاه شدم! و به لیست ایالت‌های مورد علاقه‌ام اضافه شد رسما.

صدا‌ها توی فیلم بسیار عالی هستن، اسلحه‌ها عالی هستن! طبیعت عالیه، جرمی‌رنر هم هست، یه شورلوت هم هست که اگرچه سوبربان مورد علاقه من نیست، ولی تاهو که هست! :) وانت هست، موتور هست و خوب، میدونید یه ترکیب عالی بود!

من به این فیلم امتیاز خیلی بالای ۹ دادم، و پیشنهاد میکنم حتما ببینید. سطح زبان هم مناسب بودش و من طبق معمول بدون زیر نویس دیدم، غیر از مکالمات زن و شوهری باقی رو کامل متوجه شدم! :)

طبق معمول همیشه‌ام، بدون نگاه به اینکه کی فیلم‌رو ساخته یا بازیگرا کی‌هستن دانلود کرده بودم و انتخاب کردم که ببینمش یا نه، و از انتخابم کاملا راضی بودم.

همونطور که گفتم من امتیاز ۹ دادم به فیلم، اما امتیاز فیلم در IMDB، مناسب هستش و ۷ هست، البته برای حدود ۸۰ هزار رای. به نظرم رسید که فیلم با توجه به مبلغ فروشش، شکست اقتصادی کامل بوده! با این حال، فیلم بسیار عالی بودش از نظر من!

ویکی‌پدیا{ IMDB

 

Shot Caller (2017)

فیلم دوم، shot caller بودش. یه زندگی عالی که به گند کشیده میشه! این فیلم رو هم طبق معمول همیشه بدون نگاه به تیم سازنده و یا بازیگراش دانلود کرده بودم، دیدن چند ده ثانیه از اخرای فیلم منو مجاب کرد فیلم رو ببینم!‌سیبیل‌ها و تتو‌ها، محیط زندان من رو جذب خودش کرد!!

فیلم، در مورد داستان یه زندانی هستش در زندان و بیرون از زندان! که البته شما هیچ‌کدوم رو نمی‌بینید و فقط چند روز از زندگیش رو همراه با چند تا فلش‌بک‌ می‌بینید. تایمش طولانیه ولی کشش مناسبی داره و میتونید کامل تماشا کنید و لذت ببرید.

من به این فیلم امتیاز ۹ دادم چون‌که حسابی ازش لذت بردم! داستان جالبه، با این حال خیلی شوکه نمی‌شید ولی خیلی ناراحتتون میکنه! فیلم صحنه‌های خشنی نداره،ِ با این حال کلی کشته شدن توش هست، این قضیه برای من هستش که ساعتها فیلم اعدام‌ها و درگیری‌های سوریه رو در حال تخمه شکوندن همراه با پفک دیدم! شاید برای شما متفاوت باشه!‌:)

پیشنهاد میکنم فیلم‌رو ببینید هرچند این فیلم هم فروشش خیلی عالی نبوده! و  راستی، جیمی‌لنیستر!!(خخخخ حس وبلاگ‌ها و مجلات زرد رو الان کاملا درش غرق دارم میشم!) تو فیلم نقش اول رو داره!

این فیلم توی IMDB امتیاز ۷.۴ رو داره که امتیاز نسبتا مناسبی هستش برای ۴۰ هزار رای.

ویکی‌پدیا{ IMDB

 

این وسط، یه سری فیلم دیگه مثل The Mountain Between Us رو هم دیدم، که خوب، فیلم خوبی بود، طبیعت و برف و کوه‌اش رو دوست داشتم ولی به صورت کلی فیلم چندان خوبی نبود! با این حال پیشنهاد می‌کنم که ببینیدش...

  • پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲ ب.ظ
  • Senaps

نظرات  (۵)

  • محمدعلی توکلی(Alicommando)
  • سلام میثم جان عالی بود منم روخانه وایند رو دیدم البته از شبکه یک!
    اگه میشه رسانه های داخلی رو مثل باشگاه دروغگویان جوان و... رو توی یک پست مجزا تحلیل کن که جواب داشته باشیم براشون
    یاعلی ممد
  • سید نادر اغضلی
  • سلام و درود خدمت اقای میثم رشیدی{امیدوارم فامیلیتون رو درست بیان کرده باشم}من از 6 سال پیش تا کنون مطالب شما رو در artshi.irومیلیتاری و وبلاگتون دنبال میکنم.چند سوال دارم که امیدوارم شما به آنان پاسخ دهید:1-در میلیتاری چند کاربر بودن که به شدت نخبه بودن و متاسفانه جامعه فارسی زبان میلیتاریسم آنان را از دست داد،یکی از آنان جناب moltke شما از ایشان خبر دارید؟کجا میتوانم پیدایشان کنم؟؟آیا در دنیای میلیتاریسم مشغول هستن؟ 2-نفر بعدی که خودم پیدایش کردم کاربری به نام aliبود که خوشبختانه هم محلی خودم هست3-کاربری بود به نام mo313که نگاهش به میلیتاری عجیب و دقیق و موشکافانه بود!!!ایشان کجا هستن؟4-کاربری بود به نام حاج رضوان ایشان کجا هستن؟و در آخر کاربری بود به نام امیر ارسلان که از ایشان هم متاسفانه خبری نیست!!!!به نظرتان کجا هستن/چرا میلیتاری اینجوری شد؟؟از همه مهمتر آقای یزدان و محمد سالم کجا هستن؟شخص جنابعالی هم دیگر حضوری ندارید؟؟؟؟!!!!!!دلم برای آن ادبیات زیبایتان تنگ شده!از دید من میلیتاری زمانی نابود شد که صاحب فروم عوض شد،یعنی اقا سعید فروم رو به این شخصی که خود را رضا مینامد فروخت مثلا!!!!!ولی متاسفانه میبینیم با ورود این شخص سرو کله یکنفر دیگر که به ظاهر ،انسان مودبی هست ولی در همه حرفایش تناقض دیده میشود به فروم پیدا شد!منظورم
  • سید نادر افضلی
  • mr9هست.ایشان به همراه رضا اسکای هاوک و چکا و شهاب ثاقب و همین آقا رضا میلیتاری را نابود کردن،ولی یک نکته ای که این آقا در صحبت هایشان استناد میکنن کتبی هست که در دانشگاه امام حسین تدریس میشود و این برایم جالب بود که چگونه یک استاد جغرافیای سیاسی به این کتب دسترسی دارد !!!!!!!بگذریم لطفا اگر پیجی یا چنلی یا ایمیلی که دوستانی که دربالا به آنها اشاره کردم در دسترستان بود بزرگی کنیدد و برایم ارسال کنید .درود بر شما و سپاس ولفر که دیدگاه مرا نسبت به دنیای میلیتاری عوض کردین.سپاس بی کران 09198680938این شماره تماس و تلگرام من هست ممنون میشوم راهنماییم کنید.{دوستدارتان سید نادر افضلی }
    سلام
    زنده ای میثم ؟
    خب ی حرکتی کن...
    میثمو ممد سالمو بقیه گروه تلگرامی دارن، اونجان احتمالا
    پاسخ:
    سلام...
    اره در سلامتی کامل به سر می‌برم :)
    سلام. ممنون از پیشنهادتون. فیلم‌های خوبی بودند. لطفاً بین فیلم‌های خوب 2017 تا الآن هم پیشنهاد بدید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی