دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سلام...

همونجور که احتمالا میدونید، من در حال یادگیری کار با لینوکس و برنامه نویسی پایتون هستم. بنابراین برای خودم یه پروژه طراحی کردم.

این پروژه، شامل تلاش برای اسکریپ مطالب یک سایت، بررسی اونها و دسته بندی و گروه‌بندی اونها و نهایتا قرار دادنشون در یک وبسایت جدا هستم. این سیستم قراره به صورت اتوماتیک سایت رو اسکریپ کنه، مطالب رو بیرون بکشه و در یک دیتابیس ذخیره بکنه، مطالب رو بررسی بکنه( سمنتیک و سنتیمنت انالیسس) و دسته بندی بکنه و در دیتابیس دیگه‌ای ذخیره بکنه. بعد همهٔ مطالب رو روی یک وب‌سایت ساخته شده با فلسک پیاده کنه.

نکته جالب‌تر برای این داستان، این هست که من تلاش میکنم در کنارش تکنولوژی های مختلف رو هم یاد بگیرم. #لینوکس، #گیت‌هاب، #ایمکس، کار با #دیتابیس، #فلسک، #اسکریپ _سایت، #هوش‌ـمصنوعی(موضوع مورد علاقه‌ام) بخشی از چیزهایی هست که من قراره یاد بگیرم. اما مهم‌ترین چیزی که یاد خواهم گرفت، #زبان_انگلیسی هستش. من توی این ویدیو ها به زبان انگلیسی صحبت میکنم! بنابراین در طول زمان، زبان تخصصیم (مکالمه) بهبود پیدا میکنه.

سلام

بسیاری کشورها مصرف کننده هستند. یعنی دست در جیب مبارک می‌کنند، پول می‌دهند و اسلحه و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از خود را می‌خرند. برخی کشور‌ها هم تولید کننده هستند. یعنی متخصصینی دارند که برایشان اسلحه تولید میکند که البته معمولا این شرکت ها خصوصی هستند و در اختیار دولت نیستند. برخی کشورها که در همه چیز استثنا هستند، در این مورد هم با افتخار استثنا هستند و جزو هیچ کدام از دو دسته قبلی نیستند و تولید کننده نما هستند! یعنی یک چیز خارجی را می‌اورند و در داخل به عنوان جنس تولید شده خودشان نشان می‌دهند!! نهایتا ممکن است ان را در داخل و به صورت بومی تولید نیز بکنند اما ایده اولیه و طراحی خارجی است.

در این مطلب، میخواهیم بگوییم بزرگ‌ترین فروشنده اسلحه دنیا همزمان بزرگ‌ترین ارتش دنیا و به صورت همزمان قوی‌ترین ارتش دنیا را هم داراست و با این حال، وزارت دفاع این کشور، خودش احتمالا خط تولید لازم برای تولید گلولهٔ تپانچه‌هایش را هم ندارد!

شرکت های خصوصی نظامی، که با هدف سود‌اوری با هم مسابقه تولید بهترین، با کفیفت‌ترین و ارزان‌ترین را به راه انداخته‌اند، همواره از ایده های جدید استفاده میکنند و باعث اولین و بهترین و قو‌ی‌ترین بودن کشورشان شده اند. در این مقاله، به صورت مختصر با یکی از این شرکت‌ها اشنا خواهیم شد. دلیل این اشنایی، مشابه بودن محصولات تولیدی و ارائه ترجمه‌ درستی از کلمه بهبود است. بنابراین، در ادامه مقاله با ما همراه باشید!