دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

توی IRC، ادمها به شما جواب میدن...

شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۱۰ ق.ظ

 

سلام...

من واقعا همیشه از خودم تعجب میکنم که چطوری قبل از ۸۵ چند سال اینترنت داشتم ولی هرگز چت نکردم! یا اگر هم کردم خیلی کم بوده و با افراد مشخصی... شاید در حد چند ساعت در کل.

توی این پست، میخوام کمی از چت کردن باحالی بگم که این روزها شدیدا بهش معتاد شدم و دلایلش... البته شاید بیشتر به درد بچه های کامپیوتر بخوره تا عمومی باشه ولی خوب، چیز جالبیه.... IRC چت ها رو میخوام در موردشون حرف بزنم و تجربه‌ی شخصیم رو بگم...

خوب میدونین، توی دنیای کامپیوتر حتی اگر رشتتون کامپیوتر باشه و خیلی ادعاتون بشه، بازم گاهی سوالاتی براتون پیش میاد و هرکاری هم میکنید، راه حلی که شما بلد باشید برای جواب به سوال نیست!

راه حل قبلا مراجعه به فروم ها بودش... شخصا عادت داشتم توی سایت‌هایی مثل P30world و امثالهم سوالم رو بپرسم ولی واقعیت اینه که دیگه چند سالی هست که فروم ها دارن محبوبیتشون رو از دست میدن و بیشتر محل‌هایی برای تجمع فن های یه موضوع بخصوص و بحث و گفت و گو هستن... البته برای بسیاری محصولات کامپیوتری، فروم های زبان انگلیسی با کاربر تخصصی زیاد هست ولی تجربه‌ی شخصیم چندان جالب نبوده.

در مقابل، سری سایت های استک اکچنج رو داریم که با طبقه بندی های موضوعی بسیار زیاد، محل خوبی برای پرسش های مختلف هستن.

این سایت ها با اینکه بات ندارن و کلا توسط کاربرها اداره میشن، ولی واقعا فضای خیلی خشکی دارن!! بیشتر از اینکه بتونید روی سوال تمرکز کنید، باید روی ادبیات، املای صحیح لغات گرامر و امثالهم فکر کنید. بنابراین نمیتونید خوب سوال رو بپرسید و در نهایت هم ممکنه حتی جریمه بشید...

اخرین بار، برای پیدا کردن یه مشکل ساده و از ناچاری سری زدم به کانال IRC پایتون و در کمال تعجب در اونجا در کمتر از ۱ دقیقه جواب سوالم رو گرفتم!!!

سعی کردم یه بار دیگه و اینبار با مشکلی سخت تر IRC ها رو تست کنم. آزمون اینبارم یافتن راه حل برای مشکلی بود که نه در استک اکس‌چنج، نه در فوروم های فارسی و نه در فوروم اختصاصی اوبونتو(به زبان انگلیسی)‌براش جوابی پیدا نکرده بودم. نحوه‌ی تنظیم برایتنس صفحه نمایشگر لپ‌تاپم. دگمه های شرت‌کات کار میکردن ولی تغییری ایجاد نمی‌کردن...

در کمال تعجب حل کردن این مشکل هم کمتر از ۱ دقیقه طول کشید!

 

برای من حالا IRC ها کاملا جای استک اکس‌چنج رو گرفتن به چند دلیل:

  • اینجا کاملا راحت تره! کسی به غلط های املایی و گرامری ایراد نمیگیره و روی سوال تمرکز میکنن تا نحوه پرسیدن سوال و گرامرش...
  • کاربران بر خط، خیلی سریع و راحت سوالاتشون رو ازت میپرسن و جواب رو در لحظه بهت میدن و خبری از امتیاز و این صحبتا نیست. بنابراین یه تشکر ساده کار رو راه میندازه! :)
  • احساس شخصیم اینه که توی سیستم استک‌اکسچنج انگار توی یه دیکتاتوری هستم!! که حق کوچیکترین خطایی رو ندارم!! نمیتونم خودمونی حرف بزنم و یا شوخی کنم! باید کتابی بنویسم و کتابی جواب بگیرم و همین. من این رو دوست ندارم! دوست دارم شوخی کنم و از حل کردن مشکلاتم که اعصابم رو خورد کردن لذت ببرم.

 

امیدوارم که شما هم از IRC ها برای حل مشکلات خودتون و کمک به حل مشکلات دیگران استفاده کنید!

  • شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۱۰ ق.ظ
  • Senaps

نظرات  (۱)

  • صآب خونـِ
  • سلام
    اگه دوست داشتید و موافق بودید خبر بدید وبلاگ های هم رو دنبال کنیم :)
    + امضا صآب خونه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی