دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

حل مشکل رفرش خودکار تب‌های کروم

جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰ ق.ظ

سلام...

قبلا براتون گفته بودم که از فایرفاکس بالاخره بعد از چند سال خداحافظی کردم و اومدم سراغ کروم. یه مسئلهٔ خیلی بزرگ تو کروم من رو واقعا اذیت میکرد و اون مسئله این بود که وقتی تعدادی تب باز میکنم، اگر دوباره به یکی از تب‌ها برم، اون تب رفرش میشد.

این مسئله قابل تحمل نیست و کلا هدف داشتن تب‌ها در مرورگر رو از بین میبره یه جورایی؛ اما خوب میشد باهاش کنار اومد! مخصوصا وقتی اینترنت سریع داشته باشید که زمان از رفرش شدن صفحه تا نمایش داده به شما خیلی کوتاهه. اما به تازگی به دلایل خنده داری اینترنت من قطع شده و مجبور شدم با بسته به اینترنت دسترسی داشته باشم! این مسئله همزمان شد با نیاز من برای نوشتن پایان نامه و خوب به تبعش، نیاز به داشتن متون و منابع مختلف.

البته خیلی ها تاکید میکنن که برای نگراش پایان‌نامه نباید از ویکی‌پدیا استفاده کرد، ولی ازش به عنوان یه بیس استفاده میکنم! خیلی راحت تعاریف رو پیدا میکنی و به منابعش لینک میدی توی مطلب خودت!(در بخش‌هایی که نیاز نیست!)...

همزمان چند تا فایل پی‌دی‌اف هم داخل کروم باز کرده بودم(این کار رو با فایرفاکس هم میکردم و طبیعیه این رفتار دیگه، ولی خوب! تو فایرفاکس تجربه خوبی نبود چون فایل‌های پی‌دی‌اف‌ سنگین و مرورگر سنگین سیستم رو به هنگ می‌کشوند! – دلیل دیگه‌ای که از فایرفاکس مهاجرت کردم!). این رفرش شدن صفحات، خوب برام ایجاد مشکل کرده بود. نیاز شد تا برم برای حل این مشکل!

مرحله اول تلاش من برای حل این مشکل، سوال پرسیدن توی سایت‌های سوال و جواب اینترنتی فارسی زبان هستش! سایت جواب‌پلاس رو به تازگی پیدا کردم و اتفاقا سایت خوبی برای سوال و جواب و تبادل نظر هستش! اتفاقا کاربرای لینوکسی زیادی هم داره که بهم تو جاهای مختلف کمک های خوبی کردن. متاسفانه راه حل این سایت، برام کارا نبود.

مرحله دوم، سایت های سوال و جواب انگلیسی زبان بودش. پاسخ این سایت‌ها معادل انتظارم، همون پاسخ در سایت جواب‌پلاس بودش!

مرحله سوم، سایت پشتیبانی (فروم) خود کروم بودش که پاسخ با کمی دقت بیشتر، همون پاسخ سایت‌های پرسش‌و‌پاسخ بودش.

تقریبا بی‌خیال این قضیه و به دنبال باز کردن تب‌های مورد نظرم در فایر‌فاکس(که این روزها خیلی سریع شده و کندی سابق رو نداره ظاهرا!) شده بودم که از سایت سوپر‌یوزر( برا ادمین ها) از زیر مجموعه های استک‌اور‌فلو شدم. در اونجا راه‌حل مناسبی گفته شده بود که خیلی قشنگ و راحت‌هم بود و اتفاقا مشکل رو هم حل کرد!

راه‌حل خیلی ساده هستش! :

  • این ادرس رو در کروم وارد میکنیم:  chrome://flags
  • در صفحه باز شده، این جمله رو سرچ میکنیم:  Enable tab discarding
  • مقدار این فلگ رو معادل Disabled قرار میدیم
  • کروم رو ریستارت میکنیم

و تمام! مشکل رفرش شدن خودکار تب‌های کروم شما به کلی حل شده!

من برای ویندوز (کروم) و اوبونتو(کرومیوم) تست کردم و نتیجه گرفتم! بسیار عالی...

امیدوارم که به کار شما هم بیاد این مطلب! :)

  • جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰ ق.ظ
  • Senaps

نظرات  (۹)

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری،موفق باشی.
خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنی.
خدا عمرت بده
دستت درد نکنه
آقا دمت گرم خیلی مردی

مادر من و آورد جلوی چشمام این داستان. من 18 تا بروزر (مرورگر) رو سیستمم نصبه که 8 تاش ( کروم، کرومیوم، citrio ، chromodo، dragon، SRWare Iron ، torch، Orbitum همشون بر پایه کرومیوم یا همون کروم هستند
خیلی اذیت شدم پیرم در اومد
دمت رم واقعآ. امیدوارم موفق باشی

مرسی برای من مفید بود.
ممنون
خیلی مفید بود من می خواستم دوباره برگردم به فایرفاکس
ممنون
متشکرم
سلام بعداز جستجویEnable tab discardinچیزب برام نیاورد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی