دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

من و تلویزیون....

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ

سلام...

فک کنم یه یک‌سالی میگذره از زمانی که از تلویزیون نوشتم!! سریال های مختلفی که دیدم و میخوام ببینم و اینا...

توی این پست، میخوام از این سریال های بگم... هم چند تا سریال دیدم که دوست دارم بهتون معرفی بکنم، هم اینکه یه خورده از این جو نظامی وبلاگ فاصله بگیرم...

فک کنم مقدمه‌ی چندانی نمیخواد و مستقیم میرم سراغ سریال ها...

Sense8

این سریال رو همین هفته‌ی پیش شروع کردم به دیدن. خیلی اتفاقی توی سایت تورنت دیدم که به شدت توی لیست دانلود ها پخش شده و کل فهرست رو گرفته. لینک رو باز کردم و توضیحاتش رو خوندم، چیز جذابی نداشت! با این حال لیست دانلودم خالی بود واسه همین قسمت اول رو دانلود کردم!

 

داستان سریال، ماجرای ۸ نفر ادمای کاملا عادی در جاهای مختلف دنیاست که به دلایلی، میتونن با هم ارتباط برقرار بکنن و به همدیگه کمک بکنن یا با هم صحبت بکنن... حالا این وسط یه شرکتی هم هست که این افراد رو خطری برای جامعه‌ی جهانی میدونه و میخواد اینها رو شکار کنه. این افراد به هم کمک میکنن تا مشکلات زندگی خودشون، و مشکلاتشون با این شرکت تعقیب کننده رو حل کنن...

 

داستان سریال خیلی عادی و شاید حتی کلیشه‌ای باشه برا بعضی ها،‌ بدتر از اون،‌اینترنتی بودن سریال هستش! شاید برای بعضی ها اسم شبکه مهم باشه.  اما باید بگم وقتی قسمت اول رو نگاه بکنید، مطمئنا نظرتون عوض میشه و میرید سراغ سایر قسمت های سریال... من همه رو توی سه روز دیدم فک کنم! :) در ضمن، ناون اندرس( سعید جراح در سریال لاست!) هم بازیگر این سریال هست که دیدن دوباره‌اش خوشایند بود برام.

میزان جذابیت این سریال به حدی بود برام که قسمت اخرش رو قبل از قسمت اخر GOT دیدم! یعنی جفتشون دانلود شده بودن و من دوست داشتم اول این رو ببینم!

در ادامه، باید بگم که برادران واچوفسکی نویسنده و کارگردانان بزرگ فیلم ماتریکس و V For Vendetta نویسنده و کارگردان این سریال هستن. بنابراین پر واضحه که سریال کاملا عالی هست. البته من چون عادت ندارم جز مقدار کمی از داستان سریال، چیزی در موردش بخونم و بعد از دیدن قسمت اول تصمیم میگیرم، با دیده‌ی شک سریال رو دانلود کردم.

این سریال، مقدار بسیار زیادی صحنه‌های جنسی و سکس بین همجنس‌گرایان رو داره که در این مورد، مشخصا باید موقع تماشای سریال این نکات رو در نظر بگیرید. سریال قطعا برای افراد زیر ۱۸ سال به درد نمیخوره. درضمن، کل قسمت‌هاش در یک‌ روز منتشر شدن. ضمن اینکه انگلیسی خیلی ساده‌ای داره و من براش زیر نویس نگرفتم! حالا زیر نویس داره یا نه رو نمی‌دونم.

امتیاز من به سریال ۹ از ۱۰ بودش.

سریال در IMDB| ویکی‌پدیا

 

The Whispers

دومین سریالی که این اواخر تماشا کردم و باز هم شانسی و چون لیست دانلودم خالی بود گرفتمش، این سریال بودش. فعلا دو قسمت اولش رو دیدم و چون Sense8 رو دیدم باقی قسمت‌هاش رو فعلا دانلود نکردم.

داستان سریال در مورد یک شخصی هست که از طریق نور میتونه با بچه ها ارتباط برقرار بکنه و به اونها بگه چیکار کنن و چیکار نکنن، و البته از اونها میخواد کارهای بدی بکنن! شروع سریال هم با بچه‌ای هست که مادرش رو میکشه. سریال خیلی سریع تبدیل میشه به یه سریال کاراگاهی که همه منت یه کاراگاه رو میکشن که جون مادرت بیا مشکل ما رو حل کن، کاراگاه میاد صحنه رو تماشا میکنه و به این نتیجه میرسه که بچه ها خودشون این کار رو نکردن و یکی مجبورشون کرده! و خلاصه خیلی سریع می‌افته رو غلطک! همین برام کافی بود که سریال رو نیمه تموم ببندم و شیفت دلیت بگیرم که سریعا داستان دوم ایجاد شد! پیگیری کشته شدن یه خلبان نیروی هوایی امریکا. و سریعا داستان سوم هم وارد شد! خوب، سه داستانه شدن کار، بهم این تحمل رو داد که قسمت دوم رو هم ببینم و فعلا تصمیمم بر ادامه‌ی سریال هست!

سریال به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ و ساخت کانال معظم ABC امریکا هستش.

فعلا ۳ قسمت از سریال اومده، همونجور که گفتم ۲ قسمت اولش رو دیدم. زبان انگلیسی مکالمه شده بسیار راحته و قابل فهم و من براش زیر نویس دانلود نکردم. چک هم نکردم که براش زیر نویسی هست یا خیر.

من به قسمت اولش امتیاز ۷ از ۱۰، و به قسمت دومش امتیاز ۸ از ۱۰ رو میدم. به نظرم سریال خوبیه و همونجور که گفتم، به احتمال بسیار بالا ادامه میدم دیدنش رو! :) پیشنهاد میکنم ببینیدش اگر لیستتون خالیه...

 

سریال در IMDB| ویکی‌پدیا

 

Stichers

سومین سریالی که به خاطر خالی بودن لیست دانلودم، دانلود کردم این بود! در حقیقت سه قسمت اول این سه سریال رو با هم دانلود کردم. اول Whispers، دوم همین Stichers و اخر Sense8 رو دیدم که ترتیب علاقمندیم دقیقا برعکس شد...

داستان این سریال، دقیقا داستان فیلم سینمایی Source Code هستش. یه سری افرادی که مردن، با استفاده از یه دستگاهی بهشون وصل میشن و خاطرات مونده در حافظشون رو میخونن و به این نتیجه میرسن که کی، چرا و چطوری اینا رو کشته و البته جلوی کشتار های دسته جمعی بزرگی رو هم میگیرن.

این سریال حتی بدتر از اون چیزی بود که فکرش رو میکردم!! شخصیت اصلی داستان یه نابغس که دیگران در مقابلش اصلا چیزی حالیشون نیست! پر از اصطلاحات و اطلاعات علمیه، کارهایی که در حالت عادی یکی دو روز طول میکشه با چند کلیک انجام میگیره و سریال روی برنامه نویسی و امثالهم به شدت تاکید داره با این حال، قسمت های مربوط به کار با کامپیوتر کاملا ضعیف کار شده...

راستش رو براتون بگم،‌ تنها دلیلی که قسمت دوم این سریال در حال پخش رو دانلود کردم، خالی بودن برنامه‌ی سریالیم هست و بس! :) البته اضافه شدن یه سیر داستانی کوچیک به ماجرا و ساخت ABC بودنش هم کمی کمک کرد به اینکه یه فرصت دیگه به سریال بدم!

انگلیسی سریال سطح متوسطی داره و پره از اصطلاحات تخصصی کامپیوتر و امثالهم و باید کمی سطح زبانتون خوب باشه که بفهمید چی میگه! زیر نویس براش نگشتم و خبر ندارم داره یا نداره...

 

من به قسمت اول، امتیاز پایین ۵ از ۱۰ و به قسمت دومش امتیاز ۶ از ۱۰ رو میدم. قسمت سوم سریال هم اومده ولی فعلا دانلود نکردم!

سریال در IMDB| ویکی‌پدیا

 

The Wire

این یکی باید بگم گنده‌ی سریال هایی هست که تا حالا معرفی کردم! این سریال قدیمی هست و برا سال ۲۰۰۲. با این حال، با توجه به اتفاقات اخیر بالتیمور برام جالب بود که این همه اراذل و اوباش توی این شهر ماجراشون چیه تا به این سریال خوردم تو تحقیقاتم!

این سریال توسط یه خبرنگار جنایی ساخته و نوشته شده، و دولت، بروکراسی اداری، فعالیت خبرگزاری ها و پلیسو  مواد فروش ها رو نشون میده. واقعا نشون دادن پلیس و مواد فروش‌ها توی این سریال، تو دو قسمتی که من ازش دیدم عالی بود. واقعا واقعا عالی بود. به نظرم خیلی نزدیک به واقعی بود نوع ادبیات و رفتار پلیس و افراد مختلف که با توجه به اینکه ساعت‌ها تظاهرات های بالتیمور رو زنده میدیدم، نوع صحبت ژورنالیست ها و خبرنگارها همین دید رو نسبت به این شهر و این محیط میداد که واقعا برام جالب بود!!

من دو قسمت از سریال رو فعلا فرصت کردم ببینم. ظاهرا سریال ریمستر شده و نسخه‌ی با کیفیت مناسبش بیرون اومده که من این نسخه ها رو دارم می‌بینم ولی براش زیر نویس در دست نیست! البته چیزی که تو بررسی هام بهش رسیدم اینه که ظاهرا همون نسخه‌های قدیمیش هم چندان زیر نویس ندارن...

سطح زبان سریال میشه گفت بالاست و مشخصا لهجه‌ی سیاه پوست‌ها فوق‌العاده عالی و جذابه... درک زبان من از سریال شاید ۹۰ درصد باشه و فقط برخی جملات و اصطلاحات تخصصی حقوقی و امثالهم رو نفهمیدم و به نظرم این سریال، مثل سایر سریال های HBO از اوناست که باید کامل و ۱۰۰ درصد بفهمیدش.

متاسفانه این بزرگ‌ترین و شاید تنها؟ عیب این سریال باشه. سریال تا سال ۲۰۰۸ منظم پخش شده و به پایان رسیده، با این حال همچنان به نظرم حرف‌های خیلی زیادی برای گفتن داره و قصد دارم ادامه بدم دیدن این سریال رو.

امتیاز من به قسمت اول این سریال، ۹ و به قسمت دومش هم ۹ هستش!

سریال ر IMDB| ویکی‌پدیا

 

The Fall

حالا سریال Wire قدیمیه. ولی تعجب میکنم که این یکی رو چطور ندیدم :|

سریال ماجرای یه کاراگاه حرفه‌ای هستش که میخواد پرو‌نده‌ی یه قتل رو بررسی کنه که متوجه میشه قاتل سریالی عمل میکنه و تلاشش رو برای گیر انداختن قاتل شروع میکنه...

سریال فوق‌العاده عالی بودش!من هیچوقت سریال های BBC رو به اون صورت دنبال نکرده بودم ولی این یکی عالی بود!...

نکته‌ی دیگه‌ای که هست،‌ بحث لهجه‌ی انگلیسی این سریال هستش. همونقدر که لهجه‌ی تکسن رو برای مردها دوست دارم،‌ صحبت کردن خانم‌ها با لهجه‌ی بریتیش رو دوست دارم و این سریال به ادم فقط نشون میده چه لهجه‌ی زیباییه...

سریال فوق‌العاده هیجانی و خوب هستش و ادم از دیدنش لذت میبره. تعداد اپیزود های هر فصل( کلا ۲ فصل) خیلی کم و در حد ۵ قسمت هستش و هیچ چیز اضافه‌ای توی سریال نیست. با این حال، چند تا داستان مختلف در هم تنیده شده تا شما جدا با یکی از بهترین سریال های جنایی- درام بودش.

خبر خوب دیگه در مورد این سریال اینه که ظاهرا قرار شده فصل سومش رو بسازن و پایان سریال هم به خوبی باز موند برای فصل سوم، البته باید دید چی میشه...

یکی از بازیگر هایی که دوستشون دارم، جیلن اندرسن هستش که توی این سریال خیلی خوب ظاهر شده.

در نهایت، فک کنم این مهم باشه که سریال در شمال ایرلند کار شده ولی با این حال، همچنان انگلیسی به حساب میاد! :) در مورد زبان سریال یه بار دیگه بگم که لهجه‌ی بریتیش خیلی غلیظی هست! ولی من سریال های بریتیش ندیدم زیاد و شاید این لهجه مخصوصا مال ایرلند باشه؟ با این حال، من برا سریال زیر نویس نگرفتم و مشکلی با لهجه‌های سریال نداشتم و اتفاقا لذت هم بردم. با این حال، دنبال زیر نویس براش نگشتم! شاید داشته باشه با کیفیت خوب هم داشته باشه چرا که سریال خوب و موفقی هستش.

 

سریال در IMDB| ویکی‌پدیا

 

The Last Man Standing On Earth

این سریال رو به خیال اینکه یه سریال زامبی دیگه‌ست دانلود کردم! اما قسمت اول رو که دیدم فهمیدم که یه کمدی بسیار عالی، بدون هیچ کشت و کشتاری هستش! اخرین مردی که روی زمین زنده مونده شهر به شهر میگرده و علامت میزه رو در و دیوار که من تو فلان شهر زندم اگر می‌بینید بیاید پیشم....

سریال داستانش از اونجا شروع میشه که کم‌کم یه سری خانوم و بعد خانومای دیگه میان به شهر و این رفیقمون خلاصه میدونید که؟ خیلی وقته تنها بوده و اینا....

داستان سریال خیلی سریع سارکاستیک میشه! یعنی بعضی صحنه ها اونقدر بد ضایع میشن ملت که نمیتونید تماشا بکنید... سارکاستیک در حد تیم ملی المان خلاصه! :)

با این حال، با سریال خیلی خندیدم ولی حتی اگر فصل بعدی براش بیاد نمی‌بینم چون همونجورکه گفتم زیادی سارکاستیک بود. کاهش تعداد بیننده هم گویاست! به هر حال سریال محصول کمپانی فاکس قرن ۲۱ هست و برای فصل دوم هم تمدید کرده، اما امار بیننده های سریال واقعا سیر نزولی محکمی داشت! به صورتی که از ۵ ملیون بیننده‌ی قسمت اول به ۳ ملیون بیننده در قسمت اخر رسید. دلیلش رو هم من قطعا سارکاستیک بودن سریال میدونم. اگه خوشتون میاد ببینید چون همه چیز عالیه غیر از همین یه مسئله...

سطح زبان سریال پایین و ساده بود و نیازی به زیر نویس احساس نکردم، نمیدونم شاید زیر نویس هم باشه براش...

امتیاز من به سریال ۹ از ۱۰ هستش. امتیاز هر اپیسود رو البته جدا من دادم که معمولا بیش از ۷ بودن...

سریال در IMDb| ویکی‌پدیا

=-=-=-=-==-=--=-=-=-=-

این وسط، سریال هایی مثل GOT، POI هم بودن که خوب، اینها فصل های ۵ام‌شون رو داشتن نشون میدادن و اگر اهل سریال در این سبک ها باشید قطعا باهاشون اشنایی دارید!مخصوصا که جدید هم هستن و بسیار موفق...

سریال هایی مثل Scorpion و کنستانتین هم بودن که اولی سریال زرده و در صورتی که چیزی برای دانلود ندارید میتونید ببینید و دومی تمدید نشد ولی سریال خوبی بود! با این حال این دوتا رو قبلا معرفی کردم در پست های قبلی... میتونید مراجعه کنید و بخونید...

  • سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ
  • Senaps

نظرات  (۵)

چطوری عزیز ؟؟ وبلاگ باحالی داری

آقا The wire درسته گندس ولی Breaking Bad چی؟؟
اگه ندیدی یه نگاه بنداز به این اسطوره
پاسخ:
ممنون... راستش بریکنیگ بد رو چند قسمتش رو دیدم ولی حال نکردم! :)


سلام



منم دوس دارم فیلما و آهنگا رو زبون اصلی بفهمم ولی فقط یکم میفهمم :-(

حوصله کتابو کلاسو اینارم ندارم!!!

راهی داره عایا؟!

ینی میشه بدونم شما چجوری یاد گرفتی؟!

فک کنم باید زیرنویس انگلیسی نیگا کنم هرچیشو نفهمیدم دیکشنری...

میشه به نظر شما؟!

عاخه راستش حس همونم نیس:-( :-(

اصن چقد طول میکشه؟! را بیفتم......





ممنون بابت مطالب . پاسخ و وقتی ک بابت خوندن این چن خط گذاشتید:-)

روز خوش

پاسخ:
متاسفانه وقت زیادی میگیره و کلی وقت باید بذارید برا یادگیری ! :)))
به هر صورت، بسته به سطح فعلی زبان، روش ها مختلفه... اگر سطح 4+ هستید، میتونی eslpod.com رو استفاده کنی! عالیه...
ممنون...
خیلی این پست جالب بود. من تازه بازنشست شدم و میخام بیشتر روی سریال دیدن وقت بزارم
جالب میشه اگه به دیدن سریال علاقه داری با سایت trakt.tv دنبال کنی و سریال دیدن همدیگه رو دنبال کنیم
بجا اینا برو کار کن پول درار!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی