دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

نقش تیرانداز در دقت شلیک ها

چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ب.ظ

اسنایپر

سلام...

تا حالا شده از خودتون بپرسید که تو قرن 21ام، توی این روزا که تکنولوژی اینقدر پیشرفت کرده که با فشار دادن یه دگمه، یه بمب یا راکت یا موشک با دقت 3-4 متر به هدفی در چندین کیلومتری خودش برخورد میکنه، نقش اسنایپر ها ایا هنوز همونقدر کلیدی و اساسی هست؟

توی این پست نمی‌خوام این مسئله رو کامل باز بکنم صرفا میخوام یه ویدیو کوچیک و جالب بهتون نشون بدم و جای بحث خاصی براش نیست! :)

خوب، برای داشتن یه شلیک دقیق توی فاصله‌ی مثلا 1 کیلومتری، سرعت باد، دمی هوا، نرخ دراپ(افتادن) گلوله، انرژی باقی‌مونده‌ی گلوله و سرعت و خلاصه کلی چیزای دیگه مهمه...

اونقدر مهم که یه میلیمتر اشتباه هدف گرفتن در فاصله‌ی 1 کیلومتری ممکنه تا 20-30 متر اخلاف بندازه بین هدف مورد نظر تیرانداز و جایی که در حقیقت گلوله بهش میخوره!


این روزا، با فاصله‌سنج ها میشه فاصله رو محاسبه کرد و میشه دمای هوا و میزان رطوبت و سرعت باد و زاویه‌ی شلیک رو پیدا کرد و همه‌ی این اعداد و ارقام رو  همراه با مشخصات گلوله‌ی مورد استفاده به یه نرم افزار 5 دلاری داد و بعد از چند ثانیه یه سری عدد بگیری...

این اعداد، شامل تعداد کلیک هایی هستش که باید در جهت های عمودی و افقی دیالر های( طبلک در اصطلاح نظامی خودمون!) دوربین رو چرخوند و اگر خوش شانس باشید و هدفتون ثابت و وضعیت هم تغییر نکنه، احتمال بالای 70-80 درصد تا فاصله‌ی 700 متر اینا میتونین نقطه زنی بکنین!

بالا تر از این فاصله؟ بالاتر از این فاصله رو واقعا باید یه تک‌تیرانداز محاسبه بکنه و بزنه و به همین دلیل، دیگه معمولا دیالر افقی رو نمی‌چرخونن و صرفا دراپ گلوله رو در دوربین دایل میکنن...


اما برا فاصله‌های کمتر از 200-300 متر چی؟

ویدیویی که براتون گذاشتم، ویدیوی یک پدر و مادره که دختر کوچولو و ناز 2 سالشون رو اوردن به میدون تیر تا با اسلحه‌ای که قبلا روی هدف 25*2510 فلزی تنظیم شده شلیک بکنه!

بارها و بارها در طول شلیک اسلحه جابجا میشه و جابجایی شدید هم درش صورت میگیره ولی کاملا مشخصه که چه تعداد گلوله به هدف میخوره!!

به نظر میرسه که کم کم باید با تیر انداز ها در فواصل کوتاه خداحافظی کرد!


شخصا فکر میکنم که در این فاصله، میشه از اسلحه‌های مکانیکی با هوش مصنوعی استفاده کرد! یه پردازش تصویر و تنظیم مناسب و بنگ بنگ بنگ!!! نقطه زنی! :)


ویدیو رو از اینجا می‌تونین دانلود کنین
ویدیو رو از اینجا میتونین تماشا کنین!

  • چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴ ب.ظ
  • Senaps

نظرات  (۱)

حاجی یه جوری نوشته بودی فکر کردم بچه ها کلاشرو ور میداره گلنگدن رو خودش میکشه سه تا خشاب رو هدف خالی میکنه
راستی این آزمایشاتشون رو کجا دارن انجام میدن؟اون مزرعه مال خودشونه؟یا یه جایی خارج ازشهره؟
پاسخ:
:) عاخه برادر من بچه‌ی دو ساله هفتیر میتونه دستش بگیره که شما انتظار داشتی خشاب ندازه و گلنگدن بکشه؟! :)))))))))))
اقای شوهر میدون تیر دارن و ملت میان اینجا شلیک میکنن و ایشون هم با پولش برا خودش توی این مزرعه‌ی بزرگ و زیبا زندگی میکنه و حال میکنه!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی