دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

گذر از فایرفاکس به کروم....

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ق.ظ

سلام...

اخرین باری که با فایرفاکس راحت بودم، نسخهٔ ۴ فایرفاکس داشت می‌اومد و من کاملا ناراحت بودم که مثل مرورگر در‌پیت کروم قراره هر دو سه روز یه نسخهٔ جدید براش بیاد! نمی‌دونم چند سال گذشته ولی قطعا اونقدر نگذشته که از نسخهٔ ۴ به ۴۴ رسیده باشیم. 

فایر فاکس برا من هیچ مشکلی نداره واقعا، تنها ایرادش اینه که چه یه دونه تب باز کرده باشم، چه طبق معمول پنج شیش تا، و چه به ندرت ۱۷-۱۸ تا تب، به هر صورت هر یکی دو دقیقه یه بار هنگ میکنه... گاهی چند ثانیه و گاهی هم کلا کرش میکنه! :)

 

فایر فاکس اولین مرورگر من نیست! اولین مرورگر من، نت‌اسکیپ بودش... به قولی از روز اول عاشق این خونواده بودم! نمیدونم چرا بهش دلبستگی پیدا کردم و این چند ساله تحملش کردم... اونم با این همه هنگ کردن های پشت سر هم! همش فک کردم بالاخره درست میشه یا حتی تحمل کردم حالا به هر دلیلی!

تقریبا یک هفته‌ای میشه که روی لپ‌تاپم کلا دیگه دارم با کرومیوم(نسخهٔ لینوکسی کروم!) تو اینترنت گشت میزنم و استفاده‌ام از فایرفاکس به شدت پایین اومده...

 

امشب با سرچ کردن How to import firefox bokmarks and passwords in chrome روی سیستم ویندوزیم، تقریبا تیر اخر رو بر پیکر جناب فایرفاکس زدم. البته احتمالا بازم به فایرفاکس بر میگردم بنا به دلایلی که مهم‌ترینش، افزونهٔ محبوبم و تنهاترین و مهم ترین و اولین دلیل عدم ترک فایرفاکس بوده در طی این چند سال! جناب NoScript...

این افزونه رو من امنیت سیستم هام رو مدیونشم!! جاوا اسکریپت سایت ها رو می‌بنده و فقط سایت‌هایی که به هر دلیلی بهشون اطمینان دارم رو جاواشون رو باز میکنم. تبلیغات رو هم می‌بنده!

البته این خاصیت پین کردن تب‌ها و موندنشون بعد از بستن بروزر هم هست ولی کمتر از افزونه NoScript.... یه جورایی ایدهٔ نوشتن این افزونه رو دارم و صد البته امیدوارم بتونم پیداش کنم برا کروم(فعلا که نشده!)

اینم بگم که یه افزونه پیدا کردم همین امشب و نصبش کردم که خوب، باید دید چطوری کار میکنه...

به هر صورت، اگر بخوام لیست بگیرم از ایرادات فایرفاکس که باعث شده فعلا بیام به کروم ایناست:

 

  • سرعت بسیار پایین فایرفاکس و هنگ کردن های گاه و بی‌گاهش! (اهمیتی برام نداره که به خاطر سخت افزار ضعیفمه یا نه! اساسا به فایرفاکس ربطی نداره که سخت افزار من چیه! ایشون وظیفش اینه که سریع باشه همون چیزی که به خاطرش از IE فرار کردیم و اومدیم ازش استفاده کردیم!
  • قابلیت سینک بسیار باحال و ساده در کروم! این ویژگی توی فایرفاکس هست، ولی چهار پنج بار تست کردم واقعا سخت بود و نهایتا هم نتونستم سینک کنم!! در صورتی که الان من توی لپ‌تاپ طی این یک هفته بوکمارک و اکستنشن اضافه کرده بودم، همش توی این یکی کروم سیستم اومد! این یعنی سینک... همشم با لاگین کردن اتفاق افتاد!
  •  گرفتن حافظهٔ بسیار زیاد. البته این یکی رو فعلا شک دارم! ولی خوب باید تو شرایط عملیاتی! و استفادهٔ عمومی مشخص بشه...

 

پر واضحه که دلایل خیلی کمه! و البته خیلی مهم! سینک خیلی مهمه این روزا، سرعت خیلی مهمه این روزا و گرفتن حافظهٔ کم خیلی مهمه این روزا! که فایرفاکس به نظرم تو هر سه جا مونده. شاید روزی سخت افزار بهتری تهیه بکنم و این مرورگر رو دوباره تست بکنم! شاید کروم رو نتونم باهاش ارتباط برقرار کنم و برگردم سراغ فایرفاکس! ولی به هر حال، فعلا که از تصمیمم ناراحتم ولی به نظر میرسه که چارهٔ دیگه‌ای نیست!

 

اگر برای بهتر و سریعتر خو گرفتن با کروم پیشنهادی چیزی دارین،‌ بهم بگین حتما...

 

  • يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ق.ظ
  • Senaps

نظرات  (۲)

  • سعید زرین فام
  • کرومیوم نسخه متن باز و پشت کروم است که فقط مخصوص لینوکس نیست. من بجای کرومیوم و کروم از اپرا استفاده می کنم که از برپایه کرومیوم ولی قابلیت های بهتری داره و حافظه خیلی کمتری نسبت به کرومیوم و کروم اشغال میکنه.
    پاسخ:
    بسیار عالی و ممنون. می‌دونستم که برا لینوکس‌ کروم هم داریم ولی نمی‌دونستم که کرومیوم برای سایر سیستم عامل ها هم در دسترسه و یا حتی اصلا فکرش رو هم نمی‌کردم که اپرا بر اساس کرومیوم ساخته شده باشه :|
  • بدبخته فلک زده
  • فقط اوپرا !
    عاشق جسچراى موسشم
    حتما اوپرا رو امتحان کن
    سرعتش حرف نداره
    قدیما یه چه چیزى خونده بودم که هسته ى کروم و سافارى و اوپرا یکیه
    وقتیم که بسته شه تب هاش از بین نمى ره
    جدیدا یه چیزى اومده یاندکس که روسیه اونم کپى روسى اوپراس با یه سرى تغییرات اونم خوبه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی