دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

چطوری وزنم رو افزایش بدم؟ (مقدمه)

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸ ق.ظ

سلام....

وزن متناسب یکی از اصلی ترین دغدغه های ملت هستش.... ایرانی و خارجی هم حالیش نیست! :) همه میخوان هیکل مناسب داشته باشن! پسر و دختر هم نداره، پیر و جوون هم نداره...

بعضی ها خیلی چاقن و میخوان لاغر کنن، بعضی ها لاغرن و میخوان چاق کنن، بعضی ها هیکل متوسطی دارن و میخوان ورزشکاریش بکنن که هر کی میبینه حال کنه!

این وسط، یه عده‌ای مثل بنده‌ی بیچاره هم هستن که هرچی میخوریم نیم گرم هم اضافه نمی‌کنیم و استخونی هستیم.... اکثرا صبحونه نمی‌خوریم و خلاصه کلی مشکل داریم!!...

من به ایده‌ی خودم طی مدت نمی‌دونم چقد از 65 کیلو رسیدم به 70 کیلو و حالا میخوام این متد رو درست و با دقت ادامه بدم که هم افزایش وزنم و هم وضعیت بدنیم کنترل شده باشه...

خوب، من واقعا خیلی لاغرم! :(...

برا همینم تصمیم گرفتم که وزنم رو افزایش بدم... قد بنده هست 190 سانت و وزنم هم 70 کیلو هستش...

همچنین بنده 21 سال دارم(در زمان انتشار این مطلب که شهریور سال 92 هستش!) و این هم تصویری از من در شروع برنامه:

روز صفرم

روز صفرم


خوب، از اونجایی که من 70 کیلو وزن دارم، اگر 70 رو ضرب در 20 بکنم، عدد 1400 به دست میاد که برابر تعداد کالری مورد نیاز بدن من برای افزایش وزن هستش...

مشخصا اولین کار برای چاق شدن، اینه که روزی 6 وعده غذای پر کالری بخورم و این کار قابل انجامه...

کار دومی که باید انجام بدم اینه که سعی کنم زود بخوابم! الان که دارم این مطلب رو می‌نویسم ساعت 12:27 صبح روز شنبه هستش و من باید ساعت 7 صبح بیدار بشم...

کار سومی که باید انجام بدم، باشگاه رفتن هستش...

اما مسئله اینه که من واقعا نمی‌تونم باشگاه برم!! دلایلش برا خودم می‌مونه که چرا ولی خوب، به هر صورت باید یه فکری واسه این کار بکنم...

برا همین، تصمیم گرفتم که با شنا، دراز‌نشست، اسکات(بدون وزنه) و پشت بازو دیپ(بدون وزنه) یه مدت در خونه تمرین بکنم...

چرا؟

چون اینجوری همزمان با افزایش وزن که خیلی کنده، میتونم بدنم رو هم اماده بکنم... این حرکات، روی عضلات سینه و بازو و ران‌ها کار میکنن و اینا اصلی ترین قسمت ها هستن... بعدا وقتی به وزن 80 کیلو رسیدم( یعنی به محض اینکه 10 کیلو اضافه کردم) قطعا باشگاه رو به برنامه‌ام اضافه میکنم...


این یه برنامه‌ی کوتاه مدت برای سریعا اماده شدن فیزیکی بدن هستش... یعنی درسته که بدنسازی نیست و ممکنه حجیم نشه بدنم، ولی اماده تر از الان میشه...


حالا من نمی‌دونم این وسط باید همراه این تمارین دویدن رو هم داشته باشم یا نه؟


من برنامه‌ی تمرینی خودم رو قرار میدم برا دوستانی که میخوان با متدی که من میخوام برم جلو بیان جلو! :)... انتقادی پیشنهادی چیزی بود می‌پذیرم و در خدمت خواهم بود... امیدوارم که با خوانندگان وبلاگ بتونیم با هم جلو بریم و پیشرفت بکنیم و به وزن ایده‌عالمون برسیم!....


  • شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸ ق.ظ
  • Senaps

نظرات  (۵)

من میخوام وزنم رو کاهش بدم چی کار کنم؟یکی از دوستان میگفت باید ورزش هوازی کنم
در روز باید چه مدت این ورزش رو انجام بدم؟
پاسخ:
راستش من خودم هم نمی دونم!!...
من فعلا تمرکزم رو افزایش وزنه ولی به نظرم شما الان باید بیشتر به فکر رژیمت باشی....
غذاهایی بخور که کالری پایینی دارن( مخصوصا میوه ها....اصطلاحا بهشون خوراکی با کالری منفی میگن...)
از این انجمن هم میتونی استفاده کنی
ممنون دمت گرم داش سیناپس گل گلاب راستی روش صحیح نوشتن اسمت اینه
synaps البته اگر منظورت سیناپس های بین سلول های عصبی هست:)
پاسخ:
هه هه ماخ!‌ منظورم سیناپس های بین‌سلولی هستش ولی نمی‌خوام اونجوری نوشته بشه! عمدی Senaps می‌نویسم.... برا خودم یه مفهوم دیگه داره!‌:)
راستی اگه هر چی میخوری چاق نمیشی و پرخور و پرنوش هستی و باز هم چاق نمیشی یه آزمایش قند خون و تیروئید بده شاید تیروئیدت بیش از حد پر کار باشه من که حتی نفس هم میکشم وزن اضاف میکنم بدبختی نمیدونم چطور باید وزنمو کم کنم الان یکی دو ماهی هست که رژیم غذاییم رو درست کردم راستی اون ویدیوی اول ک تو میلیتاری گذاشتی از آپارات پاک شده
لینک دانلود بده:)
پاسخ:
نه ازمایش دادم مشکلی ندارم!‌:)....
رژیم غذایی و خواب و اینا خیلی بد بوده تا حالا... این چند وقته، صرفا با اصلاح وضعیت خورد و خوراک( صبحونه خوردن! و کمی زودتر خوابیدن!) از 65 رسیدم که 69 در دو هفته‌ی پیش و این هفته که تست کردم، 71.5 بودم که اتفاقا با همون وزنه‌ی قبلی هم تست کردم با همون لباسا...

----------
ویدیوی اپارات پاک شده الان میرم اپلودش میکنم! :)
آقا من به شدت طالب این وضعیت بد خورد و خوراکتم چطوری وزنتو 65 کیلو نگه داشته بود؟یعنی چه وضعیتی بوده؟من به زور تو باشگاه یه ربع با سرعت تند میدوییدم 95 کیلو وزنم ثابت مونده بود خیلی سخت بود ولش کردم الان شدم 115 کیلو یه 5 کیلو اضاف کنم معاف میشم هیکل منو تو عکس چفیه دیدی متاسفانه دیگه اعصابمو خورد کرده
پاسخ:
صبحونه نمی‌خوردم!!!!
ناهار 4-5 قاشق کوچیک میخوردم!
شام یه بشقاب کامل میخوردم!!
روزی 4-5 کیلومتر راه میرفتم! :)
استرس شدید.... به همه چیز فکر میکردم و ناراحت همه‌چی بودم! الان فقط بیخیال همه چیز هستم! :)
سلام
منم 17 سالمه وزنم 55 هست  خیلی لاغرم
پا هام خوبه ولی دستام لاغره
مرسی از مطلبت
بی صبرانه منتظر برنامه تمرینی و برنامه غذاییت هستم با تشکر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی