دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

اسامی کشته های غزه روی دیوار های بیر شوا-اسرائیل

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲ ب.ظ
سلام...
اگر از باریکه‌ی غزه سوار ماشین بشید و معجزه‌ای بشه و راکت های گروه‌های فلسطینی و بمب های جنگنده‌های اسرائیلی و گلوله های نیروهای مرزی بهتون نخوره، با حدود ۴۰ کیلومتر  رانندگی میرسید به شهری جذاب و جالب با حدود نیم میلیون نفر جمعیت در تقریبا جنوب غربی اسرائیل.
مردم بیرشوا، ۹ روزی هست که هر روز، با علم به این مسئله از خواب بیدار میشن که اگر صدای اژیر هشدار حمله‌ی موشکی/ راکتی رو بشنون، حداکثر یک دقیقه قبل از برخورد راکت با زمین فرصت دارن که پناه بگیرن. در خصوص این مسئله که حالا مثلا این راکتا به زمین بخوره و مردم این شهر توی پناه‌گاه نباشن مثلا چی میخواد بشه، اینجا قبلا توضیحات کاملی دادم.

امروز ۱۶ ژولای ۲۰۱۴ که من دارم این پست رو می‌نویسم، تقریبا ۹ روز از اغاز درگیری بین نیروهای مبارز فلسطینی در غزه و نیروی هوایی اسرائیل شروع شده. دو طرف بیش از ۲۰۰۰(دو هزار) بار علیه همدیگه عملیات انجام دادن و هر دو خودشون رو در موضع قدرت می‌بینن، اما  این وسط اسرائیلی ها حدود ۲۱۶ نفر رو کشته و حدود ۲۰۰۰( دو هزار) نفر رو زخمی کردن. و این در مقابل نزدیک به ۴۰ زخمی و احتمالا یک کشته‌ی اسرائیلی ها در این درگیری هاست.

حالا،  این روزها، گزارش‌گر ها و فعال های حقوق بشری سعی میکنن با انتشار اسامی و جنسیت و سن و سال کشته های این حملات، فشار رو بر روی اسرائیل برای پایان دادن به این بمباران ها بیشتر بکنن. در اقدامی عجیب اما، امروز ظاهرا شخص یا اشخاصی اسامی کشته‌ها رو به زبان عبری روی دیوار ها و بلوار های شهر بیرشوا نوشتن. اینکه توی شهری زندگی کنی که تقریبا روزی ۱۰-۱۲ تا راکت به سمتش شلیک میشه خودش به اندازه کافی ترسناک هست، حالا این مسئله که احتمالا افرادی سمپات و هم‌فکر با دشمنت توی شهر و کنارت داره زندگی میکنه رو به این ماجراها که اضافه بکنی، کلا قضیه به شدت ترسناک میشه! :)
توی این پست، میخوام تصاویری براتون بذارم از این دیوار نوشته های مخوف بر دیوار های بیرشوا...



حنا مالیکه، مادر محمد مالکیه، ۱۸ ماهه


عناص ریزک ابوالکس، ۳۳ساله


ابراهیم مجید البتاش، ۱۸ ساله


محمد خلف النواصرا، ۴ساله


محمد عیمان اشور، ۱۵ ساله


احمد موسی حبیب، ۱۶ ساله


دنیا مهدی حماد، ۱۶ ساله

امیدوارم روز بعدی که مردم از کنار این دیوار گذشتن، با خودش فک نکنن که دیشب، دختری به اسم دنیا مهدی حماد از کنار این دیوار رد شده و با خودش فک کرده اسم خودش رو روی دیوار بنویسه و بعد سنش رو هم کنارش نوشته که زیبا تر بشه.

منبع تصاویر



  • چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲ ب.ظ
  • Senaps

نظرات  (۲)

شما خودت هم فکر نمی کنم بفهمی چی داری می نویسی یه بار میگی حملات موشکی حماس برای سرائیلی ها تفریح شده یه بار می گی تنها یک دقیقه فرصت دارن پناه بگیرن
پاسخ:
دوست گرامی، کلیت کار راکت ها  و برخوردشون تفریحی هستش! ولی اگر راکت مربوطه بیاد بخوره تو سرشون، با اون سرعتی که داره و حرارتش و وزنش( هرچقدر هم که کم باشه!) باعث اسیب های جدی و حتی مرگ طرف میشه... بنابراین به محض شنیدن صدای اخطار راکتی، ملت میرن پناه میگیرن!!! اما کاری که اکثریت میکنن اینه که مسیر راکت رو پیش‌بینی بکنن و اگر به خودشون یا شهرشون نمی‌خوره( کاری که راکت ها معمولا انجام میدن:) )، میشینن و با خوشحالی تماشا میکنن...
ببخشید من یک محموله پستی داشته ام دی اچ ال انرا بجای ا یران- دزفول فرستاده اسراییل- بیرشوا چرا نمیدانم بنظرشما چکار کنم کد رهگیری را ه وارد کردم ادرس خاصی را ننوشته بود .وی بیل= تراک نامبر.ممکنه اسراییلها بخواهند زرنگ بازی در بیاورند و...
پاسخ:
از طریق شرکت های پستی باید پیگیری کنید ولی من اطلاع دقیقی در این خصوص ندارم! :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی