دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

دست نوشته هام...

دست نوشته های شخصی من، در مورد همه چیز....

نظامی نویس های همکار....

شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲ ب.ظ

سلام...

وب پارسی، یا بهتر بگم بلاگستان پارسی، خیلی زحمت کشیده تا خودش رو بالا بکشه... بلاگستان امروز پر شده از وبلاگ های تخصصی حوزه‌ی ایتی‌ و برنامه نویسی و تولید محتوی میکنه و نیاز چندانی به ترجمه نداره... راه پیشرفت هم همکاری وبلاگ ها و دوستی بین اونها و صد البته رقابتشون برای افزایش سطح کیفی وبلاگ‌هاشون بوده...

امروز در حوزه‌ی ایتی (همه‌ی مباحثش! از برنامه نویسی گرفته تا اخبار گجت ها تا گرافیک تا...) ما واقعا فعالیم! ولی خیلی رشته‌ها هستن که واقعا ضعیف عمل کردن و جا موندن.... یکیش رشته‌های نظامی...

بخش زیادی از مطالب وبلاگ من، نظامی هستن...

قطعا، بازدید کننده‌های زیادی هم برای دیدن این دست مطالب به وبلاگ من میان...بنابراین، با خودم فک کردم که بد نیست چند تا وبلاگ نظامی یا سیاسی-نظامی یا شبیه به اون که کارشون درسته رو معرفی بکنم...

امیدوارم، این کار من، شروعی باشه برای اینکه نظامی نویس هایی که وبلاگ دارن، همدیگه رو پیدا بکنن، با همدیگه لینک بشن و حتی رقابت بکنن برای دادن مطالب بهتر و دقیق تر و به تولید محتوی رو بیارن... این مسئله، هم سواد نظامی در کشور رو بالا میبره و هم وب فارسی منبع خوبی میشه برای یادگیری و درک بهتر و داشتن تحلیل های بهتر نسبت به مسائل...

خدا رو چه دیدین؟ شاید یه زمانی مصاحبه‌ی صوتی برای گرفتن وضعیت کلی مناطق جنگی هم باهاشون داشتم که در نوع خودش جالب میشه... :)

به هر صورت، بریم سراغ وبلاگ ها...


خوب، سخته که از کجا شروع کنم...
شخصا فکر میکنم بهترین شروع، شروع از وبلاگ یه پیش‌کسوت جنگ و جنگی نویس و سیاست و این صحبت‌ها هستش...
بنابراین، بدون هیچ توضیحی، میرم سراغ جناب داوود‌ابادی! :)

خاطرات جبهه


یکی از اون حزب‌اللهی های خیلی خیلی باحال که احتمالا تو دنیای واقعی هیچوقت باهاش خسته نمی‌شه کسی!!!! به قول خودش گفتنی، رزمنده، عکاس، خبرنگار، محقق، نویسنده و خلاصه هرچی که بگید!! اچار فرانسه‌ی مسائل سیاسی(کم) و نظامی( تقریبا زیاد) هستش...
خاطراتش با ده‌نمکی رو صد بار خوندم و هر بار برام تازه و خنده داره!! :)))
از دست ندید...
ایشون، از اون دست افراد مطلع و باحال هستش که قلم شیوا و خوبی هم داره و خلاصه، ادم کیف میکنه بشینه حرفاش رو بخونه... البته چندتا وبلاگ دیگه هم داره!! من که هر چند وقت یه بار، یه وبلاگ جدید ازش کشف میکنم! :)

لینک به بلاگ| فید  ایشون...! :)


یکی از عزیزانی که بنده با مطالبشون در سایت میلیتاری اشنا شدم، جناب رضا کیانی موحد هستن...
شخصی واقعا باسواد و خوش اخلاق... ایشون هم دو وبلاگ دارن که یکی تخصصی در خصوص مسائل نظامی، و دیگری در خصوص برق هستش... من همیشه تعجب میکنم از مطالبی که ایشون زحمت کشیدن و پوشش دادن و از چشم امثال من پنهون مونده مطالبشون! :)))

جنگها و تاریخ


وبلاگ جنگ‌‌ها و تاریخ، یکی (اگر نگیم تنها!) منابع غنی فارسی در خصوص تاریخ نظامی و جنگ‌ها هستش... مطالب ایشون در خصوص ارتش ایران بسیار عالیست...پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان از دست ندید...
ایشون توی وبلاگشون، از تاریخ نظامی گری شروع میکنن و سایر مباحث نظامی رو مثل تجهیزات و مباحث موثر در مباحث نظامی رو مورد پوشش قرار میدن...  همونجور که عرض کردم، وبلاگ ایشون واقعا یکی از بهترین نمونه‌های زبان فارسی هستش و برای علاقمندان و حتی محققین این حوزه واقعا به درد بخور...
امیدوارم که استفاده بفرمایید...

لینک به بلاگ| فید ایشون...

خوب، از تاریخ و گذشته‌ی نظامی دنیا و ایران و خاطرات شخصی که بگذریم، مهم‌ترین مسئله‌ی نظامی این روزها، تحولات حال حاضر در سوریه و عراق و کلا کشورهای اسلامی هست...
دوست داشتم برای این‌مسئله چند صفحه‌ی فیس بوکی( بلاگ به حساب میان از نظر من! :) ) رو هم معرفی بکنم ولی فعلا خارج میشن از این مبحث اونها...
فعلا، وبلاگی که برای یکی از دوستان هستش رو معرفی میکنم تا ضمن اینکه امیدوارم بتونم در اینده‌ی نزدیک، با ایشون هماهنگ کنم برای پوشش صوتی خبرهای نظامی مربوط به دنیای اسلام....

تحولات جهان اسلام


وبلاگ تحولات جهان اسلام، با محوریت سوریه و عراق( که درگیر جنگ نظامی و فتنه‌ای عظیم هستن) اخرین اخبار جبهه‌ی جنگ رو برای شما ارائه میکنه و قول میدم که اخبارش نه دروغ‌های صدا و سیما باشه، نه پروپگاندای بشار اسد و نه تروریست‌ها... بلکه واقعا اخبار هستن! و نه چیزی بیش از اون... بیطرفانه، سریع و دقیق و درست...
همچنین تحولات یمن و غزه و لیبی و غیره رو هم میتونید در این وبلاگ پیگیری بکنید در صورتی که خبر جدید بشه...
همچنین نویسنده‌‌ی وبلاگ یک صفحه‌ی فیس‌بوکی هم با همین عنوان دارن که لینک های به صفحه‌ی فیس‌بوکی ایشون رو هم در اختیار شما قرار میدم...
لینک به بلاگ| فید| فیس بوک تحولات جهان اسلام

خوب، برسیم به مقالات نظامی... وبلاگ های فارسی جدیدی شروع به کار کردن و من همیشه اونها رو میخونم که اکثرا موضوعشون در خصوص معرفی تجهیزات نظامی و تحلیل اونها هستش...صرفا مقاله و بدور از تحلیل و حاشیه...
علم و فقط علم....

وبسایت تخصصی زرهی ایران


دوست عزیزم سیاوش سلطان ویس، مدیر وبلاگی هست که در اون، به صورت تخصصی به مباحث مربوط به زرهی کشورها می‌پردازه... البته قطعا مطالب متفرقه‌ی نظامی هم داره ولی تمرکز اصلی، روی مباحث زرهی هستش...
سیاوش عزیز اطلاعات جامع و خوبی در خصوص زرهی داره و مقالات متعددی رو در این خصوص ترجمه کرده و به زبان فارسی گذاشته که واقعا ازش ممنونم...
مقالاتش در خصوص خودروهای محافظت شده، واقعا قلب من رو به درد میاره وقتی می‌بینم در دنیا حتی عقب مونده ترین کشورها برای حمل و نقل و در عین حال حفاظت از جون سربازهاشون از چی استفاده میکنن و ما از چی!

لینک به بلاگ| فید سایت تخصصی زرهی ایران

میلیتاری اشلون


این یکی، وبلاگ تازه تاسیس جمعی از دوستان بنده هستش که شروع بسیار عالی و پرقدرتی رو داشتن... دوستانی کاملا باسواد در حوزه‌ی مطالب مشخصا مربوط به نیروی زمینی و البته دوستی که تخصصا با توجه به رشتشون، در خصوص لیزر ها می‌نویسن...
عموم مطالب ترجمه هستن اما مطالب تالیفی هم در بینشون هست...
وبلاگ تازه تاسیس هست با این حال، به خوبی جای خودش رو پیدا کرده در دسته‌ی نظامی وب پارسی...
میلیتاری اشلون که اسمش هم خیلی سخته رو پیشنهاد میکنم که قطعا دنبال بکنید...
لینک به بلاگ| فید میلیتاری اشلون

یکی دیگه از دوستان بنده، به تازگی بلاگی به راه انداخته تا مطالب و مقالات ترجمه و تالیف خودش رو در اون جمع اوری بکنه...
وبلاگ جنگ جهانی دوم به فارسی، وبلاگ یکی از دوستان فارسی زبان و البته ایرانی ما که در رومانی هستن کار میکنن...

جنگ جهانی دوم به فارسی

در خصوص جنگ جهانی دوم، اطلاعات زیادی در نت هست! ولی ما فقط بخشی از اون رو شنیدیم و خوندیم...ایشون توی وبلاگش از تجهیزات و نفرات جنگ جهانی دوم میخواد صحبت بکنه...
با توجه به اینکه توی کشوری هست که در جنگ جهانی دوم بوده، به نظرم اطلاعات جالبی میتونه به ما بده...
ایشون هم وبلاگش رو همین تازگی ها شروع کرده و باید به وبلاگش فرصت داد تا جا بیوفته...

لینک به بلاگ| فید جنگ‌جهانی دوم به فارسی


پ‌ن: اگر شما هم وبلاگی در زمینه‌ی مسائل نظامی یا سیاسی-نظامی دارید، حتمی به من معرفی کنید.... خوشحال میشم وبلاگ شما رو هم بخونم و در پستی شبیه به این، معرفیش کنم!

پ‌ن: پر واضحه که مطالبی که در این وبلاگ ها و سایت ها منتشر میشه، کوچیکترین مسئولیتی برای من داره و مسئولیت ها و دردسر ها و خوشی ها و جوایز و خلاصه خوب و بدش، برا نویسنده‌های خودش هست!! با تشکر...
  • شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲ ب.ظ
  • Senaps

نظرات  (۴)

سلام .

میثم سالاره .

خداییش مطالبشو بخونید .

ناب و تازه . اصلاً تکراری نیستن .

به خصوص نحوه پیدا کردن محل آموزش تروریستا و چند تا مطلبی که در مورد نیروهای ویژه شیطان بزرگ داره .

حتماً بخونید .

بنده در ارتشی و میلیتاری ، فعال هستم .

اما تو وبلاگای دوستانم میچرخم و نظر میدم .

وبلاگ جناب کیانی رو یکبار بیشتر نرفتم .

ولی وبلاگ آقا سیاوش رو چندین بار رفتم .

به نظر من ، همشون عالین .
سلام .

یک سالگی مبارک .
پاسخ:
هه.... ممنون! :)
  • مدافعان حرم
  • مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
    ما را با درج لینک یا لوگو و یا نشر مطالب در وبگاه خود حمایت نمائید
    یا علی
  • محمدعلی توکلی
  • سلام سنپس جان
    یک مقاله بهم معرفی کن که تالیفی باشه ترجمه نباشه لازم دارم!
    ممنونت میشم
    پاسخ:
    مقاله‌ای که کی تالیف کرده باشه؟! :)
    اکثر مطالب من، فقط بخشیش ترجمه هست... با این حال، تاپیک یگان ویژه‌ی صابرین رو خودم نوشتم! :) و صد درصد تالیفی هستش و منبع دیگه‌ای نداشته....

    اما تالیف کس دیگه‌ای رو اگر میخوای، باید موضوع رو بهم بگی...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی